روند کاهشی قیمت مرغ در بازار از ۲ هفته دیگر

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت که با تدبیر انجام شده در وزارت صمت و تامین به موقع نهاده‌های دامی، از ۲ هفته دیگر شاهد آرامش در بازار مرغ و روند کاهشی قیمت‌ها خواهیم بود.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «بهنام نیک‌منش» روز دوشنبه در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد افزود: مطابق رصد و پایش انجام شده درباره افزایش قیمت مرغ در بازار، مشخص شد مهمترین عامل گرانی عدم توزیع به‌موقع نهاده‌های دامی با قیمت مصوب توسط وزارت صمت است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اظهار داشت: مرغداران برای تامین نهاده های دامی به بازار آزاد روی آوردند که این امر منجر به تاثیر زیادی در افزایش قیمت‌ها از زنجیره تولید تا توزیع شد.

وی با اشاره به تلاش دست اندرکاران برای کنترل قیمت مرغ در بازار، گفت: قیمت نهاده‌های تامین شده از بازار آزاد تاثیرات خود را بر روی محصول نهایی گذاشته است و تا ۲ هفته نمی‌توان قیمت ها را کاهش داد.

این مسوول خاطرنشان کرد: همه دست اندرکاران در تلاش هستند با تامین و توزیع به‌هنگام نهاده های دامی با قیمت مصوب و تعیین شده برای مصرف‌کننده، افزایش قیمت‌ها را مهار کرده و روند کاهشی را نیز اعمال کنند.

وی درباره استفاده از ابزارهای نظارتی برای کنترل بازار بیان‌داشت: نظارت در سطح بازار و خرده فروشی توسط اتاق اصناف انجام می شود، اما با توجه به روند افزایشی قیمت نهاده ها و همه زنجیره این محصول نمی‌توان قیمت ها را کاهش داد.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، قیمت هر کیلو مرغ را در بازار بین ۹۰ تا ۹۸ هزار تومان اعلام کرد.

کد خبر 69675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =