معاون شرکت آب و فاضلاب: یک میلیارد مترمکعب پساب در کشور بازچرخانی می‌شود

رییس هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: یک میلیارد و ۶۴ میلیون مترمکعب پساب در کشور با همراهی بخش خصوصی بازچرخانی و تبدیل به آب متعارف می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، مسعود علویان صدر روز یکشنبه در حاشیه آیین تودیع و معرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان افزود: ظرفیت تولید پساب در کشور چهار میلیارد مترمکعب است که از این میزان بیش از یک میلیارد و ۶۴ میلیون مترمکعب بازچرخانی می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد فرصت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی به منظور بازچرخانی باقیمانده پساب در کشور با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: پساب و استفاده از ظرفیت تصفیه‌ای فاضلاب فرصتی ارزشمند برای سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران و کارگزاران با هدف درآمدزایی پایدار و کمک به اشتغال است.

علویان افزود: برای واحدهایی که از آب متعارف استفاده کنند، بسته‌های هدررفت به منظور بهسازی و بازسازی شبکه‌های شهری طراحی شده است که در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری که تا یک ماه و نیم آینده برگزار می‌شود، عرضه خواهد شد.

وی تاکید کرد: با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه پساب برای تامین آب پایدار صنایع در دستور کار است.

برنامه‌ریزی برای آبرسانی به ۱۲ هزار روستا در دولت سیزدهم

این مسوول تصریح کرد: برای تامین آب پایدار در روستاها با همکاری سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اقدام‌های ارزشمندی انجام شده است و اکنون با فعالیت منسجم آب پایدار برای بیش از سه هزار روستا فراهم شد.

رییس هیات مدیره و معاون برنامه ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: آبرسانی به ۱۲ هزار روستا تا پایان کار دولت سیزدهم به منظور تامین آب آشامیدنی با کیفیت در دستور کار است.

به گفته رییس هیات مدیره و معاون برنامه ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب، ظرفیت تولید پساب در استان سمنان بیش از ۴۳ میلیون متر مکعب است که اکنون ۶ و هفت دهم میلیون مترمکعب بهره برداری می‌شود.

در این آیین محمد طاهری تودیع و منصور کشاورزیان به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان معرفی شد.

کد خبر 70330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =