درخشش ۱۱ دلاری طلا با ورود به سال ۲۰۲۴

گمانه‌زنی بازار در مورد کاهش نرخ بهره آمریکا در سال ۲۰۲۴ سبب افزایش نرخ اونس جهانی به ۲۰۷۴ دلار در نخستین روز کاری سال جدید شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از رویترز، طلا به علت چشم‌انداز کاهش نرخ بهره آمریکا، سال جدید میلادی را با افزایش قیمت آغاز کرد. هر اونس طلا معادل ۳۱.۱۳۲گرم با ۱۱ دلار و ۲۵ سنت افزایش به نرخ ۲۰۷۴.۲۳ دلار فروخته شد.

در عین حال سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمارهایی از اقتصاد آمریکا در این هفته هستند که شفافیت بیشتری در مورد چشم‌انداز نرخ بهره به دست می‌دهد.

کلوین وانگ، تحلیلگر ارشد بازار معتقد است که روند افزایشی کوتاه‌مدت همچنان ادامه خواهد داشت و سطح مقاومت قیمتی یعنی ۲۰۱۷ دلار شکسته نخواهد شد.

طلا سال گذشته با افزایش ۱۳ درصدی، نخستین رشد سالانه قیمت از سال ۲۰۲۰ را ثبت کرد زیرا امید به کاهش نرخ بهره آمریکا در بازار قوت گرفته است.

در حال حاضر، تمرکز سرمایه‌گذاران به نتیجه نشست فدرال رزرو در روز پنج‌شنبه معطوف شده تا سرنخ‌های بیشتری در مورد نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ به دست بیاورند.

براساس آمارهای CME FedWatch، اکنون بازار ۸۶ درصد احتمال می‌دهد که نرخ بهره در ماه مارس کاهش یابد.

هرچه نرخ بهره پایین‌تر باشد، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است کمتر می‌شود و قیمت این فلز گران‌بها بالا می‌رود.

کد خبر 70387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =