اقدامات مثبت بانک مرکزی؛ از تنوع سبد ارزی تا محدودیت بازار غیررسمی

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره ریاست آقای فرزین در بانک مرکزی شاهد اقدامات مثبتی همچون ایجاد تنوع در سبد ارزی کشور بوده‌ایم.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، مجتبی یوسفی با مثبت خواندن گزارش رئیس کل بانک مرکزی در جلسه علنی مجلس دیروز اظهار داشت: ما در یکسال گذشته در بانک مرکزی شاهد اقدامات مثبتی در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم که آثار خوبی به جا گذاشته‌اند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم بانک مرکزی در دوره ریاست آقای فرزین در بانک مرکزی، محدود شدن بازارهای غیررسمی فروش ارز به صورت اسکناس بود که موجب ساماندهی هرچه بهتر بازار ارز کشور شد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بر اساس مصوبه و تصمیم بانک مرکزی هر فردی که نیاز به خرید ارز داشته باشد باید حساب ارزی افتتاح کند و با این کار کسانی که ارز خریداری می‌کنند به طور شفاف شناسایی می‌شوند.

یوسفی با تاکید بر تخصیص به موقع و بهینه ارز از سوی بانک مرکزی، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم بانک مرکزی در یک سال گذشته شناسایی کالاهایی بود که نیاز به ارز داشتند و با بررسی و شناسایی دقیق، ارز مورد نیاز آن‌ها تامین شد و دیگر برای تامین ارز این کالاها نیازی به مراجعه به بازارهای غیر رسمی نبود و نیست.

وی با اشاره به دلارزدایی در اقتصاد کشور تاکید کرد: از دیگر اقدامات مهم بانک مرکزی در یک سال گذشته ایجاد تنوع در سبد ارزی کشور بود که این مسئله باعث شد تا شاهد کاهش تاثیر دلار بر اقتصاد کشور باشیم. به عنوان نمونه در ایام اربعین به متقاضیان ارز، دینار عراق تخصیص داده شد که اقدام بسیار اثرگذاری بود.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: همچنین ما در یک سال گذشته شاهد آزادسازی بخش قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشورهای مختلف بودیم که این اقدام در سایه دیپلماسی فعال ارزی رئیس کل بانک مرکزی اتفاق افتاد.

کد خبر 70429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =