واردات ۱۴ هزار تن تون ماهیان در ۹ ماهه امسال

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران از واردات ۱۴ هزار تن ماهی تون در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، «عباس مختاری»روز شنبه در نشست خبری «همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان» درباره وضعیت واردات صید تون ماهیان افزود: تلاش داریم تا پایان سال میزان واردات تون ماهیان به ۲۰ هزار تن برسد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات با بیان اینکه در سال‌های اخیر واردات ماهی تون در بحث تخصیص ارز و سقف واردات دچار مشکل شده بود، تصریح‌کرد: در سال‌های قبل از ۹۶، بین ۳۵ تا ۵۵ هزار تن واردات انجام می شد.

افزایش صادرات کنسرو ماهی تون

وی گفت: در هشت ماهه امسال ۲ هزار و ۴۱۱ تن کنسرو ماهی تون به ارزش ۱۰ میلیون دلار صادر شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزارو ۹۴۳ تن به ارزش هشت میلیون دلار بوده است.

مطابق آمارها ۱۰۰ کارخانه کنسرو ماهی در کشور وجود دارد که کمتر از ۵۰ درصد آنها فعال است.

ارزان شدن کنسرو ماهی با تسهیل واردات ماهی تون

مسعود بختیاری، نایب رئیس سندیکای کنسرو ایران نیز در این نشست در پاسخ به این سوال که آیا قیمت کنسرو ماهی سال آینده ارزان می شود یا خیر، گفت: با حفظ شرایط کنونی اگر مالیات بر ارزش افزوده این کالا حذف شود، قیمت کنسرو ماهی ۱۰هزار تومان کاهش پیدا می کند.

وی افزود: این کالا مشمول قیمت گذاری پیشینی نبوده ولی مشمول قیمت گذاری دستوری است؛ یعنی سازمان حمایت و وزارت جهاد متولی قیمت گذاری هستند.

نایب رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: راهکار کاهش قیمت علاوه بر حذف مالیات بر ارزش افزوده تسهیل روند واردات است. امسال میزان صید تون ماهیان داخلی کاهش پیدا کرده و بخشی از آن باید با واردات تامین شود.

کد خبر 70507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =