رییس هیات مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران: با واردات غیرقانونی پوشاک برخورد شود

رییس هیات مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران با تاکید بر اینکه باید از واردات پوشاک به صورت غیرقانی به کشور گرفته شود، گفت: پوشاک وارداتی از مبادی غیررسمی به طور معمول بدون کیفیت و استاندارد است که تداوم این روند تبعات نامطلوب اقتصادی و بهداشتی بدنبال دارد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، «سومبات هاکوپیان» در گفت و گو با خبرنگاران با انتقاد از افزایش واردات پوشاک قاچاق به کشور اظهار داشت: اگرچه اطلاعات و آمار دقیقی از واردات غیرقانونی پوشاک به کشور نداریم ولی طبق برخی از اخبار رسمی سالانه حدود سه میلیارد دلار پوشاک قاچاق وارد کشور می شود و چون این البسه ها از مبادی غیررسمی با قیمت ارزان و کیلویی وارد می شوند بدون کیفیت و قابل مقایسه با برندهای داخلی نیستند.

وی با بیان اینکه برندهای ایرانی قادر به رقابت با محصولات مشابه خارجی هستند و از لحاظ کیفیت و تنوع قادر به تامین نیاز کامل کشور هستند، تاکید کرد: امروز صنعت پوشاک کشور نه تنها توانایی برندسازی دارد بلکه قادر به پاسخگویی به نیاز کشور و حتی صادرات است.

هاکوپیان با بیان اینکه برداشتن ممنوعیت واردات تاثیری در از بین رفتن قاچاق پوشاک ندارد، گفت: زمانی که واردات پوشاک آزاد بود تنها ۶۰ میلیون دلار سهم واردات از مبادی رسمی بود و ۶ میلیارد دلار از طریق قاچاق وارد می شد.

وی عنوان کرد: با وجودی که افزایش واردات منجر به تعطیلی واحدهای کوچک شده و می شود ولی انجمن در کنار فعالان اقتصادی این صنعت قرار دارد ‌و اجازه تعطیلی به هیچ واحدی را نمی دهد.

به گفته هاکوپیان، هر برندی دارای مشتری خاص خود است با این حال باید جلوی واردات قاچاق به نفع تولیدکنندگان داخلی گرفته شود.

وی با بیان اینکه صادرات پوشاک ایران نزدیک به صفر است، گفت: در ۲ دهه اخیر به خاطر تشدید مشکلات گردش مالی امکان صادرات پوشاک فراهم نشده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران خاطرنشان کرد: در صنعت پوشاک حدود ۵۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که با اشتغال غیر مستقیم جمعیت ۲.۵ میلیون نفری را شامل می شود.

۱۲۰ تولید کننده قوی در صنعت پوشاک فعال هستند
رییس هیات مدیره شرکت تعاونی تامین نیازهای صنعت پوشاک ایرانیان نیز گفت: در حال حاضر ۱۲۰ تولیدکننده قوی در صنعت پوشاک فعال هستند که برندهای معروف و با کیفیتی را ثبت کرده اند.

رحیم چگنی افزود: واردات قاچاق پوشاک آرام آرام منجر به تعطیلی کارگاه های کوچک می شود که در نهایت تداوم این روند سبب کاهش بیش از پیش توان تولیدکنندگان داخلی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پوشاکی که از کشورهای دیگر به صورت کیلویی و قاچاق وارد ایران می شود از نظر محیط زیستی و استاندارد قابل پذیرش نیستند، ادامه داد: به صورت عمده کالاهایی در این صنعت وارد کشور می شود که از لحاظ کیفیت غیر استاندارد هستند و چون از مبادی غیر رسمی وارد می شوند مالیات و تعرفه های دیگر را شامل نمی شوند از این رو ارزان هستند.

چگنی تاکید کرد: صنعتگران و تولیدگران نیازمند حمایت های مردمی در خرید پوشاک ایرانی هستند کالاهایی باکیفیت، با قیمت مناسب و تنوع در برندهای مختلف در داخل کشورمان عرضه می شود.

کد خبر 70510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =