لزوم توجه به توسعه متوازن در تعیین بودجه عمرانی بودجه ۱۴۰۳/ واقعی دیده شدن منابع بودجه

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های بودجه سال ۱۴۰۳ بر پایه واقع‌بینی قرار گرفته است، گفت: در تعیین اعتبارات عمرانی در بودجه سال آینده، توسعه متوازن همه بخش‌ها مدنظر قرار گیرد تا عقب‌ماندگی‌های احتمالی جبران شود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از سازمان برنامه و بودجه کشور، دهمین جلسه بررسی بخش تفصیلی بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با حضور «داود منظور» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونان و رؤسای امور این سازمان برگزار شد. در این جلسه ۲ گزارش «اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های خاتمه‌یافتنی و مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور» از سوی امور طرح‌های کلان و «جمع‌بندی بخش ساماندهی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳» از سوی امور هماهنگی و تلفیق بودجه ارائه شد.

منظور در این جلسه با تأکید بر تسریع در تخصیص اعتبارات مورد نیاز طرح‌های خاتمه‌یافتنی تا پایان امسال، اظهار داشت: در تعیین اعتبارات عمرانی در بودجه سال آینده، توسعه متوازن همه بخش‌ها مدنظر قرار گیرد تا عقب‌ماندگی‌های احتمالی جبران شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های بودجه سال ۱۴۰۳ بر پایه واقع‌بینی قرار گرفته است، افزود: با توجه به واقعی دیده شدن منابع بودجه سال آینده، وضعیت تحقق اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال ۱۴۰۳، حتماً بهتر از امسال خواهد بود.

هوشمندسازی بودجه از رویکردهای اصلی سازمان برنامه و بودجه است

وی با اشاره به ضرورت متعهد کردن دستگاه‌ها به تکمیل و اتمام طرح‌هایی که به عنوان طرح خاتمه‌یافتنی اعلام می‌کنند، گفت: برای اینکه انضباط مالی در کشور حاکم شود، حتماً باید امورهای مختلف سازمان ضمن انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها، آنها را متعهد به اتمام طرح‌ها در چارچوب‌های تعیین شده کنند.

منظور با تأکید بر هوشمندسازی بودجه‌ای به عنوان یکی از رویکردهای اصلی سازمان برنامه و بودجه کشور، بیان کرد: پرداخت به ذی‌نفع نهایی در طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای باید با جدیت دنبال شود تا سازمان برنامه و بودجه بداند منابع تخصیص‌یافته به‌درستی به هدف اصابت کند و در همین راستا، توجه جدی به عملیاتی‌سازی سامانه‌های مربوطه در دستور کار سازمان قرار دارد.

سازمان برنامه و بودجه، ناظر بر امور برنامه‌ای دستگاه‌ها است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه باید در سامانه طرح‌های تملک، مجوزهای ماده ۲۳ تمام طرح‌ها بارگذاری شود، گفت: در این صورت است که ضمن شفاف شدن اطلاعات و در دسترس بودن آنها، امکان حکمرانی مطلوب بر اساس اطلاعات صحیح و دقیق ایجاد می‌شود.

وی به اهمیت موضوع مدیریت منابع آب در ماه‌های پیش رو پرداخت و گفت: علاوه بر تسریع در تخصیص اعتبارات مربوط به رفع تنش آبی و آبرسانی در کشور، منابع مالی لازم برای صیانت از آب‌های زیرزمینی و بهبود حکمرانی منابع آب در حوزه رودخانه‌ها، تعیین حریم و بستر و... نیز باید تأمین شود.

منظور با اشاره به لزوم توجه بیشتر بخش‌های مختلف سازمان به رصد مستمر و ارائه برنامه‌های جامع و گزارش‌های پیش‌نگرانه درباره مسائل مختلف کشور، تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه، ناظر بر امور برنامه‌ای دستگاه‌هاست و هر یک از امور سازمان، باید ضمن نظارت برنامه‌محور بر دستگاه‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود، برنامه‌ها و اقدامات آنها را به دقت رصد و پایش کند.

معاونان و رؤسای امور سازمان برنامه و بودجه در این نشست،به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

کد خبر 70626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =