۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
نفت در یک قدمی ۷۸ دلاری شدن

ادامه نگرانی‌ها در مورد تنش‌های غرب آسیا، قیمت نفت را به ۷۷.۹۹ دلار در هر بشکه رسانده است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز به نقل از رویترز، با ادامه نگرانی‌های در مورد تنش‌های غرب آسیا قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش یافت اما رشد غافلگیرکننده ذخایر نفت آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۱۹ سنت افزایش ۷۷.۹۹ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۱۳ سنت افزایش ۷۲.۵۰ دلار معامله شد.
قیمت نفت در ساعات پایانی دیروز پس از انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا که افزایش یافته است، کاهش یافت زیرا نگرانی در مورد میزان تقاضا در بزرگ‌ترین بازار نفت جهان تقویت شد.

اما دوباره تمرکز بازار به جنگ اسرائیل و غزه و حملات یمنی‌ها به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ بازگشت.

ییپ جان رانگ، استراتژیست بازار در بانک IG با اشاره به تنش‌های غرب آسیا و گزارش‌های متضاد ذخایر نفت آمریکا و رشد کند اقتصاد جهانی، گفت: « به نظر می‌رسد قیمت نفت در این هفته در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد زیرا فعالان بازار تلاش می‌کنند مجموعه‌ای از عوامل را تحلیل کنند.»

اداره اطلاعات انرژی آمریکا می‌گوید، ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۵ ژانویه ۱.۳ میلیون بشکه افزایش یافته درحالی‌که تحلیلگران انتظار کاهش ۷۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

اکنون همه چشم‌ها به آمار تورم آمریکا دوخته شده که دیدگاه فدرال رزور در مورد نرخ بهره را شکل می‌دهد. بانک مرکزی آمریکا در نظر دارد نرخ بهره را در ماه مارس کاهش دهد که این به نرخ تورم این کشور بستگی دارد.

کد خبر 70645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =