ایران چهارمین تولید کننده کیوی در جهان است

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهادکشاورزی با بیان آنکه سه رقم جدید کیوی با گوشت زرد (طلایی) و طعم متفاوت با اسامی طلوع (Sunrise)، گیلدا (Gilda) و زرین (Zarin) در کشور تولید و به ثبت رسید] است، گفت: ایران چهارمین تولیدکننده کیوی در جهان است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، معرفی این ارقام، در قالب یک برنامه تحقیقاتی جامع و هدفمند ۸ ساله با سه رقم جدید صورت گرفته که در نود و نهمین جلسه کمیته معرفی انواع این میوه، در مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور ثبت شد.

ارقام جدید براساس استانداردها و با در نظر گرفتن نوع ذائقه مصرف کننده‌های داخلی و بین‌المللی معرفی شد.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی سطح زیرکشت کیوی در کشور را ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار و میزان تولید آن را ۴۳۶ هزار تن عنوان کرد و افزود: سال گذشته حدود ۲۰۱ هزار تن کیوی تولیدی به ارزش ۱۱۶ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

زهرا جلیلی‌مقدم رعایت استانداردهای بین‌المللی و کشورهای هدف در توسعه صادرات و اجرای عملیات خوب کشاورزی GAP در بهبود کمی و کیفی محصول را اثرگذار دانست.

جلیلی‌مقدم گفت: در میوه کیوی، زمان برداشت و زودرسی، شاخص طعم، رنگ گوشت، عملکرد، رایحه مطلوب با ظاهری بازارپسند حائز اهمیت است ضمن آن که میزان ویتامین C و ماندگاری میوه و تحمل انواع تنش‌ها از دیگر صفات مهم کیوی در برنامه‌های اصلاحی است.

کد خبر 70709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =