عقب نشینی ۹۹۰ واحدی شاخص کل در معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته با عقب‌نشینی ۹۹۰ واحدی نسبت به روز گذشته همراه شد و روی رقم ۲ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

به گزارش اگزیم نیوز، اما شاخص کل با معیار هم وزن در پایان معاملات امروز(چهارشنبه) با افزایش ۶۹۸ واحدی به رقم ۷۶۲ هزار و ۳۳۹ واحد رسید.

ارزش روز بازار که شامل ارزش روز ۶۱۱ شرکت حاضر در بورس تهران است به رقم ۷ میلیون و ۶۲۰ هزار میلیارد تومان معادل ۱۵۲.۴ میلیارد دلار رسید.

معامله‌گران امروز ۶.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۴۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی امروز ۵ صدم درصد افت داشتند،‌ اما این دو شاخص با معیار هم وزن ۹ صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۱۳ صدم درصد،‌ شاخص بازار اول بورس ۵ صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس ۴ صدم درصد کاهش یافتند.

نماد سرمایه‌گذاری امید بیشترین اثر افزایشی و نمادهای فولاد مبارکه،‌ ملی مس ایران، کشتیرانی،‌مخابرات ایران، پالایشگاه تهران و سیمان دشتستان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس تهران را داشته‌اند.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل فرابورس با ۳۷ واحد کاهش به رقم ۲۶ هزار و ۲۹۴ واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس که از حاصل جمع ارزش روز سهام شرکتهای فرابورسی به دست می‌آید، به رقم یک میلیون و ۴۴۶ هزار میلیارد تومان معادل ۲۸.۹ میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به ۳۸۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران فرابورس امروز ۴.۰۵ میلیارد سهم و اوراق مالی در قالب ۲۳۳ هزار معامله و به ارزش ۷ میلیون و ۶۱۴ هزار میلیارد تومان رسید.

کد خبر 70817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =