پیش‌بینی نرخ ارز در ماه‌های آینده

کارشناس مسائل اقتصادی با توجه به ذخایر مطلوب ارز پیش‌بینی کرد: در ماه‌های آینده شاهد ثبات نرخ ارز باشیم که این امر باعث ثبات در اقتصاد نیز خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، علی نقیب درباره نرخ ارز گفت: نرخ ارز هم تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار می‌گیرد و هم با توجه به نیازهای مصرف و عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. در روزهای گذشته اتفاقات سیاسی، در افزایش نرخ ارز بی‌اثر نبوده است. با وجود این، اگر نرخ ارز تثبیت شود دیگر ثابت می‌ماند و یا به قیمت دو هفته پیش برمی‌گردد.

وی ادامه داد: با وجود این، باید به ارزی که برای صنایع و مصارف صنعتی استفاده می‌شود نیز توجه کرد، ضمن آنکه بانک مرکزی قادر به تامین ارز مورد نیاز در روزهای پایانی سال و افزایش سفرهای خارجی همزمان با شب عید باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار امیدواری کرد که با بررسی نیازها بتوانیم از تورم بی‌رویه‌ای که وجود دارد و به قیمت‌های محصولات در بازار ضربه می‌زند، جلوگیری کنیم. با توجه به اظهارات بانک مرکزی مبنی‌بر اینکه ذخایر ارزی کمبودی ندارد، امیدواریم این موضوع به ثبات قیمت ارز کمک کند.

نقیب درباره پیش‌بینی خود از وضعیت ماه‌های آینده بازار گفت: براساس اظهارات مسئولان دولتی نباید مشکلی داشته باشیم.

وی درباره اینکه در صورت تبعیت نرخ ارز از تورم، روند به چه صورت خواهد بود،پیش‌بینی‌ کرد براساس آنچه در گذشته رخ داده حاکی از آن است که با وجود تورم، سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، موجب ثبات نرخ ارز شده است.

این کارشناس اقتصادی در پایان پیش‌بینی کرد که در ماه‌های آینده هم ثبات نرخ ارز را داشته باشیم و ثبات نرخ ارز باعث ثبات در اقتصاد و کسب‌وکارهای بازار می‌شود.

کد خبر 70899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =