جایگاه بازار سرمایه در تامین مالی بلندمدت پروژه‌ها

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: برای کاهش فعالیت‌های سفته‌بازانه و سودجویی‌ دلالان نمی‌توان به طور صرف به عرضه‌های اولیه یا افزایش توجه کرد بلکه باید ابزارهای تامین مالی را متنوع و متکثر ساخت.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از بازار سرمایه ایران، محمد شیریجیان در رابطه با راه‌های تأمین مالی از طریق بورس، اظهار داشت: بازار سرمایه نهادی است که تمامی سرمایه‌ها را به صورت مستقیم و با بهره‌وری مناسب به سمت تولید سوق می‌دهد، حال برای آنکه شاهد تسریع در روند انتقال منابع و بهره‌وری بالا باشیم می‌بایست ضمن تعمیق معاملات، تأمین مالی‌های صورت گرفته معطوف به بنگاه‌های اقتصادی شوند.

وی افزود: در صورت افزایش توجه دولت و مجلس به بازار سرمایه شاهد خروج منابع از بازارهای غیر مولد و کاهش حباب بازارهای موازی بازار سهام همچون (ارز، سکه، طلا، مسکن و خودرو) خواهیم بود.

معاون اقتصادی بانک مرکزی تصریح کرد: برای کاهش فعالیت‌های سفته‌بازانه و سودجویی دلالان نمی‌توان به طور صرف به عرضه‌های اولیه یا افزایش توجه کرد بلکه باید ابزارهای تأمین مالی را متنوع و متکثر ساخت.

طراحی ابزارها مطابق سطح ریسک‌پذیری

شیریجیان در رابطه با راه‌های مهم در بازار سهام به منظور تأمین منابع مالی، گفت: اوراق صکوک و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله مهم‌ترین ابزارهای بازار سرمایه هستند، زیرا آن‌ها براساس نیاز و مطابق سطح ریسک‌پذیری اشخاص طراحی شده‌اند.

وی افزود: بازار سرمایه بسیار می‌تواند در بحث تأمین مالی بلندمدت پروژه‌های عمرانی مناسب باشد، با اجرای مناسب این مسئله شاهد رشد و توسعه اقتصادی پایدار خواهیم بود.

معاون اقتصادی بانک مرکزی در پایان درمورد مزیت تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها، اظهار داشت: تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب ارتقا وضعیت ترازنامه، صورت‌های مالی و بهبود NAV شرکت‌ها می‌شود.

کد خبر 71123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =