بار مالی سنگین مجلس به دولت در بودجه مدیریت کشور را پیچیده کرد

معاون تولیدی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به اینکه ناترازی بودجه، ام‌المصائب اقتصاد است، اعلام کرد: بار مالی سنگین مجلس به لایحه بودجه بدون پیش‌بینی درآمد، شرایط اداره کشور را برای دولت پیچیده کرد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، سیدمهدی نیازی در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: برای حل ناترازی‌ها به ویژه ناترازی بودجه (ام‌المصائب اقتصاد)، حداقل انتظار از مجلس، همراهی با لایحه دولت بود تا مشکلات با هم‌دلی سامان یابد.

وی تاکید کرد: ولی بار مالیِ سنگینِ الحاقی به لایحه دولت (بدون پیش‌بینی درآمد) که توسط نمایندگان مجلس مصوب شد، شرایط اداره کشور را برای دولت پیچیده کرد.

بررسی بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی به پایان رسید. با وجود تلاش دولت در تدوین بودجه تراز، مجلس شورای اسلامی در ۲۰ مصوبه خود بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بار مالی بر دوش دولت گذاشت. این مصوبات علاوه بر نقض اصل تقدیم منابع بر مصارف در بودجه‌ریزی، بر خلاف اصل ۵۲ قانون اساسی شاکله لایحه دولت را تغییر داده است؛ همچنین لایحه بودجه سال آینده که در مجلس مصوب شد برخلاف اصل ۷۵ قانون اساسی فاقد منابع لازم برای اجراست.

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روز گذشته در حین بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان برنامه و بودجه و دولت پیشنهاد خود را درباره بخش‌های درآمدی بودجه داده است، اما در مجموع طبق آنچه که سازمان برنامه و بودجه احصاع کرده است، در تبصره (۴)، به میزان ۸۰ هزار میلیارد تومان، در تبصره (۷) به میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان، در تبصره (۱۴) به مبلغ ۵۱ هزار میلیارد تومان، در تبصره (۱۵) به مبلغ ۲۹۵ هزار میلیارد تومان بار مالی الحاقات مجلس به لایحه بودجه است که در مجموع ۴۴۱ هزار میلیارد تومان مجلس بار مالی اضافی به لایحه بودجه ۱۴۰۳ الحاق شده است.

کد خبر 71147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =