موسسه اعتباری کاسپین منحل شد/ منافع سهامداران و سپرده‌گذاران محفوظ است

معاون نظارت بانک مرکزی از انحلال موسسه اعتباری کاسپین خبر داد و گفت: در ادامه اقدامات اصلاح نظام بانکی که در بانک مرکزی دنبال می‌شود، امروز (چهارشنبه) موسسه اعتباری کاسپین منحل شد. این اقدام در ادامه انحلال هایی است که برای موسسه نور و توسعه اجرا شد.

به گزارش اگزیم نیوز، «فرشاد محمدپور» در گفت‌وگوی تلویزیونی بیان‌داشت: بحث انحلال موسسه کاسپین از سال ۹۸ به صورت جدی دنبال شده بود. ما مصوبه شورای پول و اعتبار سال ۹۸ را داریم که در این مصوبه اجازه انحلال این موسسه داده شده بود. با این حال در چهار سال گذشته به خاطر مسائل و مشکلاتی، امکان انحلال وجود نداشت.

محمدپور خاطرنشان‌کرد: در یک سال گذشته با تاکید رئیس کل بانک مرکزی و هدفگذاری دولت برای برخورد با بانک های ناتراز، انحلال موسسه اعتباری کاسپین در برنامه بانک مرکزی به صورت جدی دنبال شد.

وی ادامه‌داد: مسائل و مشکلاتی وجود داشت که مانع انحلال این موسسه می شد، در ماه ها و سال‌های گذشته حل و فصل شد و به نقطه ای رسید که از لحاظ قانونی امکان انجام انحلال وجود داشت که امروز این انحلال اتفاق افتاد.

معاون نظارت بانک مرکزی یادآور شد: این موسسه در سال ۹۴ برای ساماندهی هشت تعاونی اعتباری غیرمجاز ایجاد شده بود و فرآیندی را طی کرد که اگر نیاز باشد، جزئیات آن را اعلام خواهم کرد و در نهایت امروز انحلال این موسسه اتفاق افتاد.

محمدپور در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی برای سپرده های مردم در این موسسه خواهد افتاد، به موسسه نور اشاره کرد که ۱۱ آذر امسال انتقال آن را به بانک ملی اعلام شد و افزود: همان موقع عنوان کردیم که طی یک فرآیند زمانی سه ماهه، سپرده ها، تسهیلات و همه موارد به بانک ملی منتقل خواهد شد. سه روز پیش (۱۵ بهمن) فرآیند انتقال تکمیل شد. یعنی همه سپرده های مردم در موسسه نور به بانک ملی منتقل شد و اکنون مشتریان موسسه نور، مشتریان بانک ملی هستند.

پیش بینی حفظ منافع سهامداران و سپرده گذاران

معاون نظارت بانک مرکزی گفت: درباره موسسه کاسپین هم مصوبه خوبی را از کمیته تخصصی اصلاح نظام بانکی داریم که در آن پیش بینی های لازم برای حفظ منافع سهامداران، سپرده گذاران و همچنین هیات‌های تصفیه دیده شده است.

وی اظهار داشت: در طول سه هفته گذشته، پرداختی به تعداد زیادی از سپرده گذارانی که سپرده های خود را گرفته بودند، انجام شد.

محمدپور افزود: البته بخش کوچکی از سپرده گذاران باقی مانده‌اند که مشکلاتی برای آنان وجود دارد؛ به عنوان مثال برخی حسابشان مسدود بوده، برخی دیگر هم مدارک و مستندات حسابشان کامل نبوده است و غیره. در نهایت تا پایان سال تسویه سپرده های مردم اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 71455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =