اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

یک فعال انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: در دو سال اخیر گام‌های خوبی برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر برداشته شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، علی پژوهان روز جمعه با بیان آنکه به‌زودی کشور از نتایج این اقدامات در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر برخوردار خواهد شد، به دیدار اخیر فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان با مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید داشتند.

این فعال انرژی‌های تجدیدپذیر خاطرنشان کرد: برق خورشیدی می‌تواند به رفع ناترازی برق کمک کند، بنابراین توسعه آن ضروری است.

پژوهان درباره اقدام وزارت نیرو برای تسهیل صادرات برق تجدیدپذیر، گفت: اکنون این امر برای ۸ ماه از سال مجاز اعلام شده است؛ گرچه این گام خوبی است، اما باید اجازه داده شود در همه ایام سال بتوان برق تجدیدپذیر صادر شود.

وی بیان کرد: اقدامات صورت گرفته سبب بهبود وضعیت صنعت تجدیدپذیر خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سه‌شنبه ۱۰ بهمن در دیدار حدود یک‌هزار نفر از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان با اشاره به ظرفیت و توان کاملاً موثر بخش خصوصی برای تحقق اهداف کلان اقتصادی، «حمایت دولت، به‌ویژه رفع موانع فضای کسب‌ و کار» و «مسوولیت‌پذیری بخش خصوصی» را دو ضرورت مهم و زمینه‌ساز بهبود اوضاع و پیشرفت چشمگیر کشور برشمردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از شنیدن سخنان ۱۲ نفر از فعالان عرصه‌های تولید، پیگیری جدی دولت برای خواسته‌های مطرح شده از جمله تشکیل مجموعه‌های صنعتی چند وجهی، تأمین مالی شرکت‌های متوسط و کوچک و موضوع آبیاری نوین را خواستار شدند.

کد خبر 71487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =