کاهش نوسانات بازار ارز با عرضه شمش طلا در مرکز مبادله

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بانک مرکزی هر چقدر به سمت انجام اقداماتی مثل عرضه شمش طلا گام بردارد، تاثیر بیشتری بر بازار ارز و طلا خواهد گذاشت.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، محسن احتشام در گفت‌وگویی در خصوص تاثیر عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ایران بر بازار ارز اظهار داشت: به طور قطع مدیریت صحیح بانک مرکزی در خصوص عرضه شمش طلا توانست تا حد مطلوبی بر قیمت ارز نیز تاثیرگذار باشد. این در حالیست که بانک مرکزی با مشکلات و محدودیت‌های مختلف داخلی و بین المللی مواجه است، اما به هر حال توانست عرضه شمش طلا توسط مرکز مبادله را به خوبی اجرایی و مدیریت کند و تاثیر خوبی بر بازار ارز و طلا بگذارد.
وی با اشاره به استقبال صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی با نرخ مطلوب‌تر گفت: بی تردید هر چقدر محدودیت‌های پیش روی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان کاهش یابد، شاهد ورود ارز بیشتری به کشور خواهیم بود و به تبع آن بازار ارز نیز توسط بانک مرکزی بهتر کنترل و مدیریت خواهد شد.
این صادرکننده و فعال اقتصادی با تاکید بر تاثیر توازن عرضه و تقاضا و ثبات بازار طلا در روند ثبات بازار ارز افزود: معتقدم بانک مرکزی هر چقدر به سمت اقدامات مشابه عرضه شمش طلا گام بردارد، می‌تواند اثرگذاری بیشتری بر بازار ارز و طلا داشته باشد.
احتشام در پایان تاکید کرد: هر چند تنش‌های منطقه‌ای و بین المللی تاثیر زیادی بر نوسانات بازار ارز و سکه و طلا می‌گذارد، اما برنامه‌های مدون و اجرایی بانک مرکزی مثل تامین تمام نیازهای ارزی مردم و تجار در مرکز مبادله ایران و عرضه شمش طلا نیز می‌تواند تا حد قابل توجهی نوسانات بازار را کاهش دهد.

کد خبر 71596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =