نرخ بهره بالا تولید را با چالش سنگین مواجه می کند

کارشناس بازار سرمایه گفت: نرخ بهره بالا تولید را با مشکل مواجه کرده و این موضوع در بازارهای مختلف اعم از بورس انعکاس منفی دارد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، نوید رجایی با بیان این‌که اگر به وضعیت بازار بورس نگاهی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که تصمیم‌های دولت وضع را به شدت آشفته کرده و قیمت سهام هر روز با افت مواجه می‌شود، افزود: بازار بورس انعکاسی از حال اقتصاد یک کشور است و اقتصادی که هر روز تصمیم گیری های جدید و سلیقه‌ای که بعضاً غیرکارشناسی باشد دارد هیچوقت نمی‌تواند حال خوب باشد.

رجایی اظهار داشت: سیاست گذار کلان بهتر است با استفاده از افق بلند مدت برنامه‌های کوتاه مدت خود را پیش ببرد اما چیزی که ما مشاهده می‌کنیم اجرای برنامه‌های کوتاه مدت بدون افق بلند مدت است. در حال حاضر دولت تصمیم گرفته سیاست‌های انقباضی را اجرا کند. برای جامعه تورمی اجرای سیاست‌های انقباضی امری صحیح است اما تا زمانی که سازوکار صحیح اقتصاد بین الملل شکل نگیرد اجرای سیاست‌های انقباضی صرفاً یک مسکن کوتاه مدت است و علاجی برای بلند مدت ندارد.

به گفته وی، در حال حاضر نرخ بهره در حال بالا رفتن است و این سیاست در کوتاه مدت شاید اثر بخش باشد اما تولید را با مشکل جدی مواجه می‌کند و زمین خوردن تولید یعنی زمین خوردن مردم. اگر چه سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی توانسته قیمت ارز را کنترل کند اما این مسکن اثرش را از دست خواهد داد و با توجه به انتظارات تورمی که سال آتی داریم یک فنر آزاد خواهد شد.

رجایی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر اگر به بورس توجه کنیم بازی فقط بر روی تک سهم‌های خاص است و کلیت بازار روی خوبی نشان نداده اما قیمت‌ها بسیار جذاب است و این بازار برای افراد میان مدت و بلند مدت قطعاً گزینه جذابی است بهتر است سرمایه گذاران از منفی‌های بازار بهره را ببرند و در سهام پر پتانسیل سرمایه گذاری کنند چرا که فرصت‌ها زود از دست می‌روند.

کد خبر 71608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =