بیشتر کالاهای مصرفی از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بسیاری از کالاهای اساسی از جمله مواد خوراکی و کالاهای مصرفی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

به‌ گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از سازمان مالیاتی، مهدی موحدی بکنظر در برنامه «صبح بخیر ایران» با بیان اینکه بسیاری از مواد خوراکی و کالاهای اساسی و بسیاری از کالاهای مصرفی معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند، بیان کرد: فرآورده های کشاورزی و دامی از جمله شیر، پنیر، ماست و... معاف از مالیات هستند و مالیات بر ارزش افزوده بر آنها تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مالیات بر مصرف به واسطه آنکه معافیت‏های بسیاری در این زمینه وجود دارد، قاطبه مردم را دربر نمی گیرد و مصرف کننده مالیاتی را پرداخت نمی‌کند، افزود: تنها راه حل برای آنکه مالیات بر ارزش افزوده ای که مصرف کننده نهایی آن را پرداخت می‌کند را بتوانیم از فروشندگان دریافت کنیم آن است که شفافیت در این مسیر ایجاد کنیم.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برای شفافیت در این مسیر لازم است که هر فروشنده صورتحساب خود را ثبت کند و ما از آحاد مردم تقاضا داریم که در هنگام خرید فاکتور و یا صورتحساب را از فروشنده مطالبه کند.

موحدی بکنظر اظهار داشت: اتصال دستگاه‌‏ها به سامانه مودیان از ابتدای دی ماه شروع شده و هنوز قاطبه صاحبان مشاغل به این سامانه متصل نشده اند. بخشی از اصناف حقوقی به این سامانه متصل شده اند. بنابراین باید شرایطی را ایجاد کنیم که تمامی فروشندگان به سامانه مودیان متصل شوند.

کد خبر 71609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =