ارزآوری ۱۶ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در یک سال گذشته

کارشناس ارشد حوزه پتروشیمی گفت: در یک سال گذشته صنعت پتروشیمی برای کشور ۱۶ میلیارد دلار ارز آوری داشته و به طور میانگین ۱.۲ میلیارد دلار ارز به سامانه نیما تزریق شده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، «حامد مسینه» در گفت‌وگویی در مورد تغییرات توسعه صنعت پتروشیمی، اظهار داشت: صنعت پتروشیمی کیمیایی است که محصولی را به محصول دیگر تبدیل می‌کند. مثلا در صنعت پالایشگاهی بیشتر جداسازی و سپس ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

وی افزود: اما در صنعت پتروشیمی یک ماده به ماده دیگری تبدیل می‌شود و فرایند شیمیایی رخ می‌دهد به طوری که ماهیت ماده اولیه تغییر می‌یابد؛ به همین دلیل تمام کشورهای پیشرفته به سمت این مسیر در حرکت هستند.

این کارشناس حوزه انرژی با بیان اینکه به واسطه میادینی که در کشور وجود دارد، پتروشیمی‌های ما خصوصا با اولویت خوراک گاز، در حال ارز آوری هستند، گفت: ۶۳ واحد پتروشیمی پس از انقلاب به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد حدود ۹۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته حدود ۱۶ میلیارد دلار از این طریق تامین ارز داشته‌ایم؛ به طور میانگین ۱.۲ میلیارد دلار ارز به سامانه نیما تزریق شده آن هم در شرایطی که تحریم هستیم.

کارشناس حوزه پتروشیمی گفت: پتروشیمی سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی ایران دارد، امیدواریم با اتفاقات خوبی که در مجموعه سیاستگذاری دولت رخ می‌دهد این مسیر طرح‌های توسعه‌ای را به شکل مناسب‌تری ادامه دهیم و به نتیجه برسانیم.

کد خبر 71888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =