چهار هزار مگاوات نیروگاه برق آبی جدید احداث می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه نیروگاه‌های برق‌ آبی آمادگی دارند در تابستان سال ۱۴۰۳ با حداکثر ظرفیت در مدار قرار گیرند، گفت: شرکت آب و نیرو احداث حدود ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی در دست اجرا و ۱۲۰۰ مگاوات را در حال مطالعه دارد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت نیرو، ماشاالله تابع جماعت" درباره برنامه‌های شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در راستای اجرا و توسعه طرح‌های جدید نیروگاه‌های برق آبی افزود: شرکت آب و نیرو تاکنون حدود ۹۰۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور یعنی معادل ۷۳ درصد ایجاد کرده است و حدود ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی در دست اجرا و حدود ۱۲۰۰ مگاوات در حال مطالعه دارد.
وی به برنامه‌ریزی برای توسعه نیروگاه‌های کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه نیروگاه‌های کوچک و متوسط با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ امکان ساخت ۲۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی کوچک در بیش از ۵۰ ساختگاه و ۴۳۰ مگاوات نیروگاه‌های متوسط وجود دارد که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بتوان این نیروگاه‌ها را ایجاد کرد.
آخرین وضعیت تعمیرات نیروگاه‌های برق‌آبی
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از آخرین وضعیت تعمیرات نیروگاه‌های برق‌آبی به منظور بهره‌برداری در تابستان سال آینده خبر داد و گفت: همه مراحل بازرسی نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب نیرو انجام شده و یا در حال انجام است و به طور دقیق‌تر، بازرسی سالانه نیروگاه سردشت پایان یافته و همه واحدها در مدار و آماده بکار است.
وی خاطرنشان کرد: در مورد نیروگاه گتوند واحد ۲ و ۴ بازرسی سالانه تمام شده و واحدها آماده کار هستند و دو واحد دیگر تا پایان سال آماده می‌شود. در نیروگاه کارون ۴ واحدهای ۱ و ۲ و ۳ بازرسی سالانه انجام و واحدها آماده کارند و واحد ۴ تا پایان سال آماده می‌شود.
تابع جماعت خاطرنشان کرد: در مورد داریان، بازرسی سالانه پایان یافته و همه واحدها در مدار و آماده بکار هستند و در مورد سیمره هم سه واحد بازرسی سالانه اتمام یافته و آماده بکار است بر این اساس نیروگاه‌های برق‌آبی آمادگی دارند در تابستان سال ۱۴۰۳ با حداکثر ظرفیت در مدار قرار گیرند.

کد خبر 71896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =