تقویت همکاری صنعتگران و کارآفرینان ایران و روسیه

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران در دیدار با مدیر بخش بین‌الملل اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه و هیات همراه، بر ایجاد تعامل و امضای تفاهمنامه مشترک به‌منظور تقویت همکاری صنعتگران و کارآفرینان تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از مجمع کارآفرینان ایران، «حمیدرضا غزنوی» در این دیدار افزود:‌ صنایع مختلفی از جمله شوینده، بهداشتی و آرایشی، صنایع غذایی، صنایع لبنی، شیشه و بلور و چینی و غیره در مجمع کارآفرینان ایران حضور دارند که در حال حاضر عمده سهم بازار کشور را در اختیار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه همه پیشران های اقتصادی عضو مجمع فعالان بخش خصوصی هستند، گفت: بسیاری از این افراد در جهش صادرات نیز موفق عمل کرده اند، به‌طوری‌که برخی از این صنایع به بیش از ۵۰ کشور جهان صادرات دارند.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران در ادامه تاکید کرد: این مجمع مانند همتایان خود در سایر کشورها توانست با تایید نظام حکمرانی کشور بیشترین تمرکز را بر روی پیشران های اقتصادی داشته باشد. در حقیقت مجمع کارآفرینان ایران در مدت ۱۰ سال فعالیت خود توانست به عنوان یک نهاد خصوصی مورد تایید بخش خصوصی اقتصاد و حاکمیت قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهداف پیش روی مجمع کارآفرینان گفت: ما به دنبال آن هستیم تا با وسیع تر شدن شرکت های عضو مجمع بتوانیم در زنجیره ارزش جهانی نقش مثبتی ایفا کنیم. البته که توانسته ایم در این یک دهه تعاملات سازنده ای داشته باشیم. از این رو چندماهی است که با مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری مشغول همکاری هستیم تا بتوانیم در وهله نخست با کشورهای همسایه و سپس سایر کشورها همکاری‌های تشکلی برقرار کنیم.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه روسیه یکی از کشورهای مد نظر ما برای برقراری روابط تشکلی دو سویه است، ابراز امیدواری کرد بتوانیم با آشنایی کارآفرینان دو کشور و ایجاد دفتر مشترک در روسیه همکاری خود را آغاز کرده و توسعه دهیم.

غزنوی با اشاره به زمینه های متعدد ایجاد همکاری، خاطرنشان‌کرد: شرکت‌ها و پیشران های اقتصادی روسیه می‌توانند از تولیدکنندگان و کارآفرینان ما محصولات، مواد اولیه و یا خدمات دریافت کنند، زیرا در ایران مزیت های بسیاری از جمله نیروی کار متخصص و ارزان و انرژی وجود دارد. حتی شاید بتوانیم با همکاری پیشران های دو کشور خط تولیداتمان را در روسیه راه اندازی و افتتاح کنیم.

وی در این باره افزود: ما حتی می‌توانیم با تعامل دوسویه فروشگاه های زنجیره ای تولیدکنندگانمان را در همه حوزه های موجود در روسیه راه اندازی کنیم. البته باید پیش از امضای هر تفاهمنامه ای به شرکت های روسیه اعلام شود که در چه حوزه ای نیازمند تعامل و همکاری هستند.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران درباره ایجاد تعامل با سایر کشورها نیز اعلام‌کرد: اکنون در حال مذاکره با کشورهایی از جمله عمان، عراق، قطر و چین هستیم.

در ادامه این نشست، «آنا سولوویوا» مدیر بخش بین‌الملل اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه بیان‌داشت: اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه با چهار دفتر رسمی در سراسر روسیه و یک دفتر اصلی در مسکو، به عنوان بخش خصوصی با همه اتحادیه های روسیه و دولت در تعامل دو سویه است.

وی با بیان اینکه این اتحادیه صنایع متعدد و مختلفی را شامل می شود، گفت: صنایع بسیاری نظیر خودرو، فولاد، داروسازی، تجهیزات پزشکی، ساختمان، شیمیایی، موادغذایی، امور بانکی و غیره عضو این مجموعه هستند.

مدیر بخش بین الملل اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه با اشاره به اینکه این اتحادیه از سال ۱۹۹۰ مشغول به فعالیت است، اظهار داشت: ۱۳۰ بخش در حوزه‌های محلی و اشتغال عضو مجمع ما هستند. همچنین این اتحادیه در همه امور صنعتی، اشتغال، رقابت، مشارکت، بهره وری، امنیت شغلی، قوانین و مقرراتی دارند که از این طریق با شرکت ها و پیشران های اقتصادی همکاری دو سویه دارند.

سولوویوا با بیان اینکه این اتحادیه با کمپانی ها در مسیر توسعه پایدار همکاری ویژه ای دارند، اظهار امیدواری کرد بتوانیم با ایران نیز همانند سایر کشورها ارتباطات موثر و پایداری داشته باشیم و بتوانیم از طریق ارتباطات دولتی همکاری و تعاملات مستمری را برقرار کنیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری یک نمایشگاه سالیانه در سن پترزبورگ گفت: ما می توانیم در زمان برگزاری این نمایشگاه زمینه مناسبی برای ایجاد روابط و تعامل صنایع دو کشور ایران و روسیه برقرار کنیم.

سولوویوا با اشاره به اینکه ما اکنون با اتاق های بازرگانی سایر کشورها نیز در ارتباط مستمر هستیم، افزود: ما می‌توانیم از این طریق زمینه همکاری چندکشور با یکدیگر از جمله ایران را فراهم کنیم.

کد خبر 71986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =