ایجاد سیستم تهاتر برای رفع موانع صادرات و واردات میان ایران و روسیه

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دیدار با رئیس مرکز صادرات روسیه، راهکارهای گسترش همکاری‌های صنعتی را بررسی کرد و سیستم تهاتر موازی برای صادرات و واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی را پیشنهاد داد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از ایدرو، بابک احمدی در این دیدار با اشاره به تجارب همکاری‌های گذشته در حوزه‌های مختلف، بر گسترش همکاری دوجانبه در امر صادرات و واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی تاکید کرد.

وی با اشاره به مشکلات بانکی و مالی، سیستم تهاتر موازی برای صادرات و واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی را پیشنهاد کرد و گفت: بر اساس این مدل سازو کاری تعریف می‌شود که مشکلات تبادلات مالی مرتفع می‌شود.

احمدی هدف از ارائه این پیشنهاد را رفع نیازهای صنعتی دو کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد این پلتفرم هر چه زودتر عملیاتی شود تا با اجرایی شدن زودتر آن، تجار و فعالان اقتصادی و صنعتی نیز علاقه‌مند به مشارکت در این مدل همکاری شوند.

رئیس مرکز صادرات روسیه (آر ای سی) هم در این دیدار با اشاره به شناخت مشترک دوجانبه، از گسترش همکاری‌های صنعتی و تجاری بین ایران و روسیه در قالب پلتفرم پیشنهادی استقبال کرد و گفت: این پیشنهاد به مکانیزم مرکز صادرات روسیه هم نزدیک است.

ورونیکا نیکیشینا با بیان اینکه مرکز صادرات روسیه از طریق ایدرو اطلاعات لازم از جمله نوع ماشین‌آلات و تجهیزات و شرکت‌های ایرانی را دریافت خواهد کرد: گفت: تعیین نرخ مبادله روبل و ریال و چرخه زمان تسویه حساب از مسائل مهم در بررسی این پیشنهاد است.

رئیس مرکز صادرات روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد جزییات این پیشنهاد در نشست آتی کارشناسان دو طرف مورد بررسی و مداقه نهایی قرار گیرد.

کد خبر 71994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =