تقویت تعاملات بانکی ایران و روسیه با برقراری خطوط اعتباری

نشست مشترک مدیران ارشد بانک توسعه صادرات ایران و وب بانک روسیه با هدف توسعه تعاملات بیشتر برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، عضو هیات مدیره این بانک در این جلسه، روابط ایران و روسیه در سال های اخیر را مطلوب و رو به رشد دانست و گفت: بستر لازم برای تقویت تعاملات اقتصادی بین دو کشور نیاز به توسعه همکاری های بانکی دارد.

عباس هنرمند چالش های حوزه بانکی را مهمترین مشکل موجود در مسیر ارتقا تعاملات اقتصادی بین ایران و روسیه عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر خطوط اعتباری بین بانک های ایرانی با برخی بانک های روسیه برقرار شده که این امر می تواند زمینه ساز گسترش مبادلات هرچه بیشتر بین دو کشور باشد.
وی با اظهار امیدواری در مورد عملیاتی شدن تفاهم های صورت گرفته، یادآور شد: این جلسه با هدف گفت و گو برای تسهیل فرایندهای اجرایی مذاکرات برگزار شده زیرا اجرایی شدن پروژه های مشترک میان ایران و روسیه، فرصت مناسبی برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی میان دو کشور خواهد بود.
در ادامه این جلسه، قائم مقام وب بانک روسیه ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این جلسه، گفت: وب بانک یک بانک صد درصد دولتی در روسیه است که در پروژه های صنعتی متعددی در خاورمیانه و آسیای مرکزی همکاری داشته است.
دنیل آلگولیان ایران را یک درگاه ارتباطی برای تعاملات مالی در دوران تحریم دانست و گفت: بر این باوریم که فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباطات جدید بانکی بین ایران و روسیه فراهم شده است.
وی اظهار داشت: این بانک متشکل از مجموعه ای از شرکت های توسعه ای با سرمایه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد دلار است که توان تامین مالی پروژه های بزرگ در کشورهای مختلف از جمله ایران را دارد.
این مقام ارشد وب بانک خاطرنشان کرد: پس از تحریم ها، وب بانک در تلاش است برنامه ها و اهداف کاری خود را به منظور توسعه تعاملات بانکی با کشورهای دیگر به ویژه ایران، تغییر دهد و در این مسیر عزم جدی دارد.
در این دیدار جزییات همکاری های آتی با وب بانک روسیه به صورت کارشناسی بررسی شد و دو بانک به توافقاتی در این زمینه دست یافتند.

کد خبر 72123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =