تامین ۱.۵ برابر اقلام پروتئینی کشور/ صادرات ۵ محموله گوشت مرغ

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به آغاز تشدید نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های دامی در استان تهران، گفت: بیش از ۱.۵ برابر اقلام پروتئینی و کالاهای اساسی مورد نیاز کشور تامین شده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، مجتبی نوروزی در نشست طرح نشدید نظارت‌های بهداشتی فرآورده‌های دامی ماه مبارک رمضان و عید نوروز، افزود: در وزارت جهاد کشاورزی قرارگاه امنیت غذایی برای ماه‌های پایان سال و اوایل سال آینده پیش‌بینی‌های بسیار خوبی در خصوص اقلام مورد نیاز خانوارهای ایرانی در سطح کشور تدارک دیده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۱.۵ برابر نیاز کشور در تمام حوزه‌ها بخش محصولات پروتئینی با منشأ دامی، سبد غذایی ایام عید همچون پرتقال، خرما، سیب درختی، گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ و سایر اقلام بیش از نیاز کشور تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره صادرات گوشت مرغ نیز تصریح کرد: طی چند روز اخیر ۵ محموله صادرات گوشت مرغ به کشورهای اطراف داشتیم زیرا میزان تولید به حدی رسیده که شرایط برای صادرات مهیا شده است.

نوروزی درخصوص جوجه ریزی برای هر ماه در سال آینده نیز گفت: میزان جوجه‌ریزی مرغداری‌های کشور امسال به بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه رسیده و قصد داریم میزان جوجه‌ریزی را در سال آینده ماهانه تا بیش از ۱۷۰ میلیون قطعه افزایش دهیم. با همین زیرساخت صادرات گوشت مرغ کشور باید به ۵۰۰ هزار تن برسد.

وی ضمن تقدیر از اتحادیه‌ها، سندیکاها و تشکل‌ها برای افزایش تولید از جمله تخم مرغ، گفت: این امر سبب شده از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار تن تخم مرغ صادر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: نظارت‌های بهداشتی، قرنطینه‌ای و شرعی از ابتدای تعطیلات ایام نوروز تا پایان عید سعید فطر تشدید می‌شود.

نوروزی گفت: برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در مجموع ۱۵۷۴ گروه مجهز (با بیش از ۶۵۰ گروه مجهز نظارت، ۹۳۰ گروه مجهز سیار) و ۲۵۰۰ کارشناس در سطح کشور به جز روز پنجشنبه و اول عید نوروز از ۸ صبح تا ۸ شب در کشتارگاه نظارت خواهند داشت.

وی افزود: همچنین یک ناظر بهداشتی از سوی سازمان دامپزشکی بر واحدهای تولیدی و کشتارگاه‌ها نظارت خواهد داشت.

کد خبر 72255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =