پیش نویس موافقت‏نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و تانزانیا نهایی شد

پیش نویس موافقت‏نامه بین دو کشور ایران و تانزانیا به‏ منظور حذف مالیات مضاعف در مورد مالیات‏های بر درآمد و جلوگیری از فرار مالیاتی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا به امضای مقدماتی (پاراف) مقامات مالیاتی دو کشور رسید.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از سازمان امور مالیاتی کشور، پیش نویس موافقت‏نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا به‏ منظور حذف مالیات مضاعف در مورد مالیات‏های بر درآمد و جلوگیری از فرار مالیاتی پس از برگزاری جلسات کارشناسی مفصل بین دو کشور در «دارالسلام» پایتخت تانزانیا نهایی شد و به امضای مقدماتی حسین عبداللهی، مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی جمهوری اسلامی ایران و ویلیام ام. موجا، کمیسیونر عامل اداره تحلیل سیاست‏های وزارت دارایی تانزانیا رسید.

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص گفت: دور سوم مذاکرات از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ دی ماه سال جاری برمبنای پیش نویس جدید و به روزرسانی شده برگزار شد و در کلیه موارد توافق دوجانبه حاصل شد و متن پیش‌نویس موافقتنامه به پاراف رؤسای دو هیأت رسید.

حسین عبدالهی خاطرنشان کرد: این موافقت‏نامه، اهداف گوناگونی از قبیل حذف مالیات مضاعف در دو کشور، جذب سرمایه‌ گذاری مستقیم، توسعه بیشتر روابط اقتصادی و گسترش همکاری‏های مالیاتی فیمابین، تبادل اطلاعات برای ارتقای شفافیت در رفتارهای مالیاتی طرفین، مساعدت در وصول مالیات، ارائه تسهیلات مالیاتی برای فعالان اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‏های بر درآمد بین دو کشور را مدنظر دارد.

وی افزود: مراحل امضای نهایی و تصویب این موافقت‌نامه در مجالس قانونگذاری دو کشور در آینده نزدیک انجام خواهد شد. در مراسم امضای مقدماتی سند مزبور، علاوه بر هیأت‌های مذاکره‌ کننده سازمانهای مالیاتی ایران و تانزانیا، حسین الوندی بهینه سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا، نیز حضور داشت.

کد خبر 72313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =