رشد ۱۸ درصدی صادرات صنعت بهداشتی و سلولزی در سال گذشته

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۶۱ میلیون دلار مواد بهداشتی و سلولزی در سال گذشته صادرات شده است که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اگزیم نیوز، امروز چهارشنبه در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت شوینده بهداشتی و سلولزی (۲۹ فروردین تا یکم اردیبهشت) با حضور شرکت‌های خارجی به‌ویژه کشورهای اروپایی برپا شد که حضور این شرکت‌ها نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

در این نمایشگاه بیش از ۸۷ شرکت از چهارده کشور هندوستان، چین، ترکیه، فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، مالزی، آرژانتین، بلژیک و هلند حضور و مشارکت خواهند داشت.

حضور پر رنگ شرکت‌های دانش بنیان و استارتآپی بخش مهمی از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی ایران است که در حاشیه آن چندین نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا و در آن حدود ۳۴۰ شرکت داخلی و خارجی از مناطق مختلف، نوین‌ترین تولیدات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت شوینده و بهداشتی را ارائه می‌کنند.

رئیس ستاد برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: تولیدکنندگان انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه‌ای، خدمات بازرگانی و مشاوره‌ای و همچنین انواع دستگاه‌ها، خط تولید و تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه ارائه خواهند کرد.

علی مرادی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و انجمن سلولزی بهداشتی ایران برپا می‌شود، گفت: در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۳۴ هزار مترمربع و در ۱۰ سالن برگزار می‌شود، تولیدکنندگان؛ آخرین دستاوردها و فنّاوری‌های روز این صنعت را به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه معرفی محصولات جدید یکی از اولویت‌های بر پایی این نمایشگاه است، افزود: جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در این حوزه، کمک به رونق تولید، ایجاد زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف‌کنندگان، رقبا و محصولات جدید آنها، پیش‌فروش کردن محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش جدید از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه است.

مرادی اطلاع از آخرین استانداردهای علمی و پژوهشی خارجی، اشتغال‌زایی، تعامل بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، معرفی توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و کشف استانداردهای بالقوه در داخل کشور را نیز از مهم‌ترین اهداف برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، پاک‌کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته عنوان کرد.

نظارت بر بازار صنعت بهداشتی و جلوگیری از قاچاق

محمدرضا بحیرایی رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان فراورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران در ادامه این آیین اظهار داشت: رسالت کار آرایش و بهداشتی پیشگیری از بیماری است باید به این موضوع توجه شود که امر آرایشی و بهداشتی اگر سلامت‌محور نباشد، نتیجه آن مصرف زیاد دارو و ترافیک در مراکز درمانی می‌شود.

وی ادامه داد: باید در امر نظارت بر بازار بهداشتی و آرایشی توجه ویژه‌ای شود در غیر این صورت شاهد ورود کالاهای قاچاق و تقلبی خواهیم شد.

رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان فراورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات با اشاره به همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این دولت شاهد تعامل و همراهی تولیدکنندگان با مدیران وزارت صمت هستیم که باعث تسهیل در تولید و رفع موانع می‌شود. صنعت، شوینده، لوازم آرایشی و بهداشتی، رشد قابل توجهی کرده که در این صنعت کمبود نیرو داریم.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردم است، همراهی از سوی مردم در تولید وجود دارد، بخش خصوصی و مردم مشارکت می‌کنند از وزارتخانه‌ها نیز می‌خواهیم که همکاری کنند.

کد خبر 72979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =