شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد طرح‌های نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد گذشت، گفت: ۳۷۹ قطعه زمین برای متقاضیان این طرح در گرمسار و روستای کرند اختصاص یافته است.

به گزارش اگزیم نیوز، هادی عباسی اصل روز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند گرمسار، هم‌زمان با سفر رییس‌جمهور به استان سمنان، در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که نهضت ملی مسکن در چه وضعیتی قرار دارد بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن شتاب مطلوبی دارد و میزان طرح‌ها از ۲ و نیم میلیون واحد فراتر رفته که در قالب‌های زمین گروهی، انبوه‌سازی، شهری، روستایی، بافت فرسوده، نیروهای مسلح، جوانی جمعیت، مسکن ایثارگران و تمام روش‌های تولید مسکن، با قوت در حال پیگیری است و طرح‌ها در حال پیشروی‌ قرار دارند.

وی با بیان این که رویکرد اصلی وزارت راه و شهرسازی این است که طرحها تا جایی که ممکن است به‌صورت مردمی اجرا شوند، افزود: این به معنای آن است که مردم با رعایت اصول نظام فنی مهندسی کشور و مقررات ملی ساختمان کارفرمای طرح باشند.

پیشبرد ساخت نهضت ملی مسکن در گرمسار

وی افزود: در گرمسار و در روستای کرند حدود ۲۰ هکتار زمین به طرح هادی روستا الحاق و ۳۷۹ قطعه زمین برای مردم تامین شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود که اولویت با بومیان روستا و پس از آن متقاضیان گرمسار است که قطعات یک‌طبقه حیاط‌ ‌دار در قالب دهکده شهری در اختیارشان قرار می‌گیرد.

عباسی اصل گفت: در گرمسار طرح‌هایی وجود داشت که پیشرفت‌شان به حدود ۷۰ درصد رسید و طی آن متقاضیان، تسهیلات نهضت ملی مسکن دریافت کرده‌اند و می‌توانند در صورت تمایل تسهیلات تکمیلی نیز دریافت کنند.

وی ادامه داد: تعدادی واحد نیز به‌صورت گروهی واگذار شده که مردم طرح را برای ایجاد واحدهای یک‌طبقه حیاط ‌دار پیش می‌برند که این طرح نیز پیشرفت مطلوبی تا کنون داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آماده‌سازی مسکن‌ها، احداث مساجد و واحدهای تجاری و خدماتی نیز در دستور کار است تا در زمان اتمام واحدهای مسکونی مشکل تأمین مایحتاج برای ساکنان وجود نداشته باشد؛ چرا که طرح‌ها باید به‌صورت شهرسازانه پیش برده شوند و امیدواریم که این طرح‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

کد خبر 72999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =