۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
افزایش قیمت نفت پس از سه هفته

قیمت نفت برنت با ۷۱ سنت افزایش به ۸۳.۹۸ دلار در هر بشکه و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۳ سنت افزایش به ۸۰.۰۶ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، با مشخص شدن افزایش تقاضای نفت چین و آمریکا، قیمت نفت برنت پس از سه هفته با یک درصد افزایش، صعودی شد. قیمت هر بشکه نفت برنت روز گذشته (آخرین روز کاری هفته میلادی) با ۷۱ سنت افزایش به ۸۳.۹۸ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۸۳ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش به ۸۰.۰۶ دلار رسید.

قیمت نفت برنت در هفته گذشته حدود یک درصد و نفت WTI حدود ۲ درصد افزایش هفتگی را تجربه کردند این در حالی است که در سه هفته گذشته افت قیمت داشتند.

طبق گزارش‌ها تولید صنعتی چین در ماه آوریل ۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که به معنای افزایش تقاضای این کشور برای نفت خام نیز خواهد بود. از طرفی طبق گزارش رویترز نیز مرکز تجاری جهانی نیز با کاهش موجودی نفت و محصولات پالایش شده رفته رفته روبه رو خواهند شد که این موضوع به معنای افزایش تقاضا خواهد بود.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز نیز اعلام کرد که تعداد سکوهای نفتی ایالات متحده این هفته با یک افزایش به ۴۹۷ رسید که اولین افزایش در چهار هفته گذشته بود. همچنین شاخص‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده باعث خوش بینی نسبت به تقاضای جهانی نفت شده است.

از ظرفی به نقل از رویترز، اوله هانسن، تحلیلگر بانک ساکسو در یادداشتی گفت: با توجه به اینکه قیمت نفت خام برنت به زیر ۹۰ دلار رسیده، سطحی که بی سر و صدا توسط عربستان سعودی و سایرین هدف قرار گرفته بود، نشست آتی اوپک پلاس احتمالاً منجر به لغو کاهش تولید فعلی خواهد شد که این موضوع نیز می‌تواند در تعیین قیمت نفت بسیار تاثیرگذار باشد.

طبق آخرین اطلاعات نفت سنگین اوپک ایران ۸۰.۶۱ دلار و نفت سنگین ایران تحویل در اروپای غربی به ۷۸.۹۵ و مدیترانه به ۷۸.۵ رسید.

کد خبر 73761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =