فرآیند صدور جواز تاسیس صنایع كوچك اصلاح می شود

یاسوج- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران گفت: برای تشویق سرمایه گذاران و تسهیل در امر سرمایه گذاری، فرآیند صدور جواز تاسیس صنایع كوچك اصلاح می شود

علی یزدانی، روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مهمترین بخش این اصلاحات، كوتاه كردن زمان صدور مجوز است كه از این پس در یك روز كاری مجوز مورد نیاز به متقاضیان داده می شود.
وی اظهار كرد: مدارك و مطالعات اولیه نیز تا حد زیادی آسانتر شده است و سرمایه گذار می تواند مجور تاسیس خود را به آسانی دریافت كند.
یزدانی بیان كرد: مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران برنامه های تشویقی جدیدی برای جذب سرمایه گذاران در شهرك ها و نواحی صنعتی دارند.
وی عنوان كرد: تخفیف 50 درصدی حق بهره برداری، كاهش پیش پرداخت ها تا 5 درصد در تعدادی از نواحی و شهرك های صنعتی و طولانی تر شدن بازپرداخت اقساط از جمله برنامه های تشویقی شركت شهرك های صنعتی است.
یزدانی گفت: علاوه بر این، صندوق های حمایتی مانند صندوق حمایت از صادرات، صندوق حمایت از سرمایه گذاری، فعالیت های معدنی و تحقیقات الكترونیك و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك، ساز و كارهای تازه ای برای تشویق سرمایه گذاران در نظر گرفته اند.
وی افزود: كاهش نرخ صدور ضمانت نامه به میزان 50 درصد كامزد بانكها و صدور ضمانت نامه برای تامین مواد اولیه صنایع كوچك به نفع فروشندگان مواد اولیه از جمله این برنامه هاست.
یزدانی یكی دیگر از برنامه های تشویقی سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران را ارائه ضمانت نامه به تولیدكنندگان برای تامین مواد اولیه صنایع كشور عنوان كرد.
وی صدور ضمانت نامه به نفع فروشندگان و تولیدكنندگان مواد اولیه مورد نیاز صنایع كوچك را از دیگر اقدامات تشویقی در این برنامه برشمرد.

کد خبر 9541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =