موانع بانکی در مسیر صادرات به روسیه

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: صادرات محصولات لبنی به روسیه علی‌رغم توافق مسئولان دو کشور با موانع بانکی و مالی روبه‌رو شده است

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: صادرات محصولات لبنی به روسیه علی‌رغم توافق مسئولان دو کشور با موانع بانکی و مالی روبه‌رو شده است. اسدالله عسگر اولادی، رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در گفت و گو با پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز در خصوص صادرات ویژه محصولات لبنیاتی به روسیه گفت: بانک های روسیه حاضر به همکاری و برقراری روابط با بانکی های ایرانی نشده اند. به همین منظور پرداخت ها یکی ازمهم ترین چالش های صادرات به روسیه است. نقل و انتقالات پولی و ارزی از طریق سیستم بانکی مشکلی دیگری است که تاجران ایرانی برای صادرات به روسیه با آن مواجه هستند که چندین بار طی جلسات مختلف این مشکل ذکر شده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: لازم به ذکر است تا 10 روز آینده در آستاراخان با حضور مدیران دیگر بانک ها مجددا جلسه ای برگزار می شود تا با کمک بانک ملی کشورمان بتوانیم هرچه سریع‌تر مشکل بانکی مابین ایران و روسیه را حل نماییم و اگر این اتفاق بیفتد و بانک مرکزی بتواند نرخ روبل و ریال را تثبیت کند، می‌توان گفت تا حدود زیادی مشکلات صادراتی ایران به روسیه حل خواهد شد.

عسگر اولادی در خصوص مهمترین شرکای ایران که خریدار محصولات لبنی هستند، گفت: روسیه، عراق و امارات بزرگترین و مهمترین خریداران محصولات لبنی کشور ما هستند. این سه کشور در محصولات دامی، دریایی و لبنی بزرگترین خریدار هستند. به گفته وی این محصولات در یک رشته همگن طبقه بندی می شوند.

از جمله محصولات دامی می توان به مرغ، گوشت، کالباس، محصولات لبنی شیر، پنیر، ماست، دوغ، پنیر، بستنی و محصولات دریایی میگو، ماهی، انواع خوراک های ماهی یا تن های ماهی، خاویار که سابق بود ولی اکنون از لیست خارج شده، اشاره کرد و در اصطلاح به موارد ذکر شده، مواد غذایی دریایی،دامی، لبنی عنوان می شود.

وی ادامه داد: عراق، امارات و روسیه هر سه کشور علاقمند به خرید محصولات لبنی ایران هستند که در این بین مشکلاتی نیز وجود دارد.از جمله مشکلات صادرات به امارات ایرادهای سیاسی است که اخیرا شاهد آن بوده ایم. کشور روسیه هم که به تازگی به طرفداران محصولات لبنی ایران پیوسته و علاوه بر لبنیات، سبزیجات، سیفی جات، میوه جات ایران را هم خریداری می نماید اما مشکلات حمل و نقل، کمبود سردخانه و کانتینر وجود دارد که مرتب در حال برگزاری جلسه جهت رفع موانع فوق هستیم مثلا چند روز گذشته جلساتی با بانک های روسیه برای انعقاد تفاهم نامه داشتیم.

کد خبر 9661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =