رشد ۳.۸ درصدی اقتصاد از دوربین بیزنس مانیتور

یزینس مانیتور با اشاره به این که اقتصاد ایران طی ۵ سال آینده یکی از بالاترین نرخ های رشد در منطقه خاورمیانه را تجربه خواهد کرد پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی به ۳.۸ درصد برسد

با آن که مرکز آمار ایران هفته جاری رشد اقتصادی کشور را با احتساب نفت در حدود یک درصد پیش بینی کرده اما موسسه بیزنش مانیتور این نرخ را رد کرده و در تازه ترین گراش خود نرخ مذکور 0.4 درصد برآورد کرده است. به گزارش موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور پیش بینی می شود رشد اقتصادی ایران در سال جاری به ۳.۸ درصد برسد. این در حالی است که مسوولان اقتصادی کشور از وزیر اقتصاد گرفته تا سازمان های ذیربط از نرخ رشد اقتصادی 4 درصد به بالا سخن می گویند. صندوق بین المللی پول نرخ 5 درصد را پیش بینی می کند و اکونومیست این نرخ را 4 درصد اعلام کرده است.

موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور با اشاره به این که اقتصاد ایران طی 5 سال آینده یکی از بالاترین نرخ های رشد در منطقه خاورمیانه را تجربه خواهد کرد پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی به 3.8 درصد برسد.

این موسسه رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را 0.4 درصد برآورد کرده است. بر اساس این گزارش با وجود رشد 3.8 درصدی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی تولید اسمی ناخالص داخلی ایران 42 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت و از 465 میلیارد دلار در سال گذشته به 423 میلیارد دلار طی امسال می رسد.

بیزینس مانیتور نرخ تورم ایران در سال 2015 را 12 درصد برآورد و پیش بینی کرده است این رقم در سال جاری به 10 درصد کاهش یابد. کسری بودجه دولت در سال گذشته معادل 4.5 درصد تولید ناخالص داخلی بوده که انتظار می رود این رقم طی امسال به 4.7 درصد افزایش یابد. تراز حساب های جاری ایران نیز منفی 0.6 درص تولید ناخالص داخلی در سال 2015 بوده است و پیش بینی شده است کسری تراز حساب های جاری ایران در سال جاری به 0.8 درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

کد خبر 9758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =