تامین مالی پروژه های صادرات محور از فاینانس چینی

علی صالح آبادی گفت: آمادگی کامل از این لحظه دربانک توسعه صادرات برای جذب پروژه های صادراتی و تامین مالی آنها وجود دارد

 پیرو موافقتنامه قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری خط اعتباری «سیتیک تراست» چین با بانک توسعه صادرات ایران و  چهار بانک ایرانی دیگر که در در مرکز «سیتیک» چین در پکن امضا شد، سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری چین در ایران به صورت فاینانس در پروژه‌هاى توليدى و صنعتى و حوزه‌های مدیریت منابع آبی، انرژی، محیط‌زیست و حمل و نقل و ... تخصیص خواهد یافت. همچنین بهره‌مندی از خط اعتبارى ميان‌مدت چين در پروژه‌هاى توليدى، صادراتى و در عين حال تأمين مالى پروژه های صادرات محور  از محل منابع ارزى بانك‌توسع صادرات در دستور کار است. این قرارداد، زمینه توسعه روابط اقتصاد ایران و چین را نیز بیش از پیش فراهم خواهد کرد. «سیتیک تراست» یکی از مؤسسه‌های مالی بزرگ دنیاست، به طوری که در بین 500 شرکت مالی دنیا در ردیف 51 جهان قرار گرفته است.

دکتر صالح آبادی در گفتگو با اگزیم نیوز گفت: به موجب قرارداد 10 میلیارد دلاری که با سیتیک تراست چین به امضا رسید، بانک های عامل شامل بانک توسعه صادرات ایران، بانک رفاه کارگران، بانک صنعت و معدن، بانک پارسیان و بانک پاسارگاد این آمادگی را داریم که طرح های پروژه هایی که دارای توجیه فنی و اقتصادی لازم هست دریافت و پس از بررسی، به بانک چینی اعلام کرده و فاینانس آن را از طریق مبلغ قرارداد یادشده تامین کنیم.

 صالح آبادی خاطر نشان کرد: آمادگی کامل از این لحظه دربانک توسعه صادرات برای جذب پروژه های صادراتی و تامین مالی آنها وجود دارد.

وی افزود: تضامین مورد نیاز از سوی پروژه ها بستگی به توجیه پذیری آنها دارد. هر چقدر مجری طرح و پذیرنده منابع مالی از وضعیت مالی مناسب تری برخوردار باشد  و رتبه اعتباری بهتری داشته باشد ما می توانیم برای این مشتری در حوزه تضامین و وثائق تسهیل در نظر بگیریم.

 صالح آبادی گفت: در اینباره  به صورت معمول محل اجرای طرح از سوی بانک  به وثیقه گرفته می شود و علاوه بر این اگر هلدینگی در این میان وجود داشته باشد که سایر دارایی لازم را داشته باشد، حسب اعتبارسنجی که انجام می شود، وثائق برای طرح مورد نظر تعیین می شود.

کد خبر 21954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =