فعالیت گمرکات آستارا، بیله سوار و جلفا شبانه روزی شد

حسین کاخکی از شبانه روزی شدن گمرکات شهرستان های آستارا، بیله سوار و جلفا در بخش های صادرات، واردات، حمل و نقل و مسافری خبر داد

مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک ایران از شبانه روزی شدن گمرکات شهرستان های آستارا، بیله سوار و جلفا در بخش های صادرات، واردات، حمل و نقل و مسافری خبر داد.

حسین کاخکی قبل از عزیمت به جمهوری آذربایجان برای شرکت در نشست مسئولان گمرک آستارای آن کشور، در اداره کل گمرک آستارای استان گیلان گفت: شبانه روزی شدن سه گمرک یاد شده از امروز، مطابق مصوبات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان انجام شد. 

وی افزود: از امروز گمرک جمهوری آذربایجان نیز به صورت شبانه روزی فعالیت می کند و مرز آستارای ایران و جمهوری آذربایجان از اهمیت زیادی برخوردار است و با راه اندازی خط ریلی آستارا - آستارا تحول بزرگی در حمل و نقل کالا رخ داده است. 

کاخکی اظهار کرد: نیروهای گمرک آستارا در پایانه ریلی این شهرستان مستقر هستند و امیدواریم زیرساخت های لازم در پایانه به منظور تبادل اطلاعات و حمل و نقل کالا به زودی توسط جمهوری آذربایجان فراهم شود.

سابقه گمرک آستارا به دوران فتحعلی شاه قاجار باز می گردد و اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ

خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی و امانت های پستی فعالیت می کند.

امسال تا پایان فروردین ماه، 60 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش اقتصادی 32 میلیون دلار از گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر و 12 هزار تن کالا به ارزش اقتصادی هشت میلیون دلار وارد شده است و راه آهن آستارا که در فروردین امسال به خط ریلی جمهوری آذربایجان متصل شد، به عنوان بخشی از کریدور ریلی شمال - جنوب ایران در حمل و نقل کالا نقش مهمی ایفا می کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و سومین مرز پرتردد کشور است. 

کد خبر 24403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =