اقتصاد اروپا در حال حاضر رو به رشد است

تولید ناخالص داخلی اروپا در سال ۲۰۱۷، ۲.۸ درصد رشد داشت

آخرین گزارش منطقه ای صندوق بین المللی پول نشان می دهد که تمام اقتصادهای اروپایی در سال 2017 رشد کرده اند و چشم انداز کوتاه مدت این کشورها مطلوب است.

پل تامسن، مدیر بخش اروپایی صندوق بین المللی پول می گوید: اروپا همچنان از رشد قوی برخوردار است اما شاخص های اخیر نشان از حرکتی متفاوت دارد. به گفته او، چشم انداز میان مدت اقتصادی اروپا کمتر روشن است. بنابراین سیاستگذاران باید به کم کردن نقدینگی، حل مشکل بدهی و پیشبرد اصلاحات برای ساختن اقتصادی های مولد بیشتر تلاش کنند.

در گزارش صندوق بین المللی پول، شش نمودار از تحولات اخیر و چالش های رشد در اروپا را آورده شده است:

 

تولید ناخالص داخلی اروپا در سال 2017، 2.8 درصد رشد داشت. رشدی که یک درصد بیشتر از سال قبل از آن بوده است. برای اولین بار بعد از بحران مالی سال 2008، تمام اقتصاد ها دستاوردهایی به دست آورده و رشد کرده اند.

 

سرمایه گذاری نقش مهمی در بهبود وضعیت اروپا دارد، اما چالش هایی هم در میان وجود دارد. بعضی کشورها باید در زمان های مناسب از اصلاحات استفاده کنند.

 

تفاوت های زیادی در رشد دستمزد در اتحادیه اروپا، بین 15 کشور اصلی و کشورهایی که بعد از سال 2004 به اتحادیه پیوستند، وجود دارد.

 

 در منطقه یورو، سهم وام های سمی (وام هایی که شانس کمی برای بازپرداخت آنها وجود دارد) از زمان اوجشان در سال 2014، کاهش چشمگیری داشته است. اما هنوز هم این ماجرا در سودآوری بانک ها مشکل ایجاد می کند.

 

در آینده بلندت مدت، رشد در اروپا سرعت قابل توجهی نخواهد داشت. به همین دلیل هم صندوق بین المللی پول توصیه اصلاحاتی برای اقتصاد مولدتر دارد. این اصلاحات می تواند اصلاحات در بازار کار، اصلاحات بازار کالا در اقتصادهای پیشرفته اروپا و بهبود نهاد ها در اقتصادهای نوظهور اروپا باشد.

 

 

منبع: اتاق تهران

کد خبر 24519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =