تزریق ۳۰ تریلیون تومان ارز پتروشیمی‌ها به بسته های حمایتی

حسینی: دولت به پتروشیمی ها اجازه داده است که ارزشان را در سامانه نیما قرار دهند، اما از آنجایی که نرخ خوراک پتروشیمی ها با ارز پایه یا ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تامین می شود، این اختلاف نرخ ارز دریافت و به بسته های حمایتی داده می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید که ارز پتروشیمی ها برای تهیه بسته حمایت مورد استفاده قرار می گیرد.

محمد حسینی افزود: دولت به پتروشیمی ها اجازه داده است که ارزشان را در سامانه نیما قرار دهند، اما از آنجایی که نرخ خوراک پتروشیمی ها با ارز پایه یا ارز 4 هزار و 200 تومان تامین می شود،  این اختلاف نرخ ارز دریافت و به بسته های حمایتی داده می شود.

حسینی در ادامه به منابع حاصل از تفاوت نرخ خوراک پتروشیمی ها اشاره کرد و گفت: تا امروز مبلغی بالغ بر 12 تا 13 هزار میلیارد تومان از این تفاوت نرخ ارز به دست دولت رسیده است و برآورد می شود که تا پایان سال منبع 30 هزار میلیارد تومان از ارز پتروشیمی ها برای بسته های حمایتی در نظر گرفته شود، این منبع پایدار است و نگرانی در زمینه تامین بسته های حمایتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای استفاده از منابع ارز پتروشیمی دولت نیاز به مجوز از مجلس را ندارد، بیان داشت: تفاوت نرخ ارز خوراک پتروشیمی ها در حساب فی ما بین عمل می شود و نیاز نیز برای استفاده از آن مجدد از مجلس مجوز دریافت کنند.

این نماینده مجلس در خصوص اینکه گفته می شود به افراد بین 200 تا 300 هزار تومان یارانه اختصاص می یابد، گفت: جزییاتی که از بسته حمایتی ارائه می شود در واقع پیشنهادات سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار است این پیشنهادات به هیات وزیران ارسال شده و هنوز مشخص نیست که تغییراتی دارد یا خیر.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در این باره که رئیس جمهور از ارائه بسته حمایتی در آبان ماه خبر داده است، بیان داشت: اطلاعاتی که بنده از بسته های حمایتی دارم این است که در هیات وزیران 2 نوبت نشست در خصوص موضوع بسته های حمایتی برگزار شده است. 

کد خبر 25759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =