نمایندگان تام الاختیار تجاری جایگزین کسری رایزنان بازرگانی

وزیر صنعت برای جبران کسری رایزنان بازرگانی در کشور‌های هدف صادراتی، دستور داده تا نمایندگان تام الاختیار تجاری به سرعت در این کشور‌ها مستقر شوند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست کیفیت صادرات در سازمان توسعه تجارت گفت: وزیر صنعت برای جبران کسری رایزنان بازرگانی در کشور‌های هدف صادراتی، دستور داده تا نمایندگان تام الاختیار تجاری به سرعت در این کشور‌ها مستقر شوند.

حسین مدرس خیابانی افزود: نمایندگان تام‌الاختیار تجاری از دو محل تامین خواهند شد که محل نخست شرکت‌ها و سازمان‌های توسعه‌ای خواهد بود و حکم آن نیز از طریق سازمان توسعه تجارت صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: محل دوم برای نمایندگان تام‌الاختیار تجاری از طریق اتاق بازرگانی و اتاق‌های مشترک بازرگانی با دیگر کشور‌ها است.

مدرس خیابانی گفت: نمایندگان تام الاختیار تجاری به سرعت در ۱۵ کشور همسایه و پنج کشور اوراسیا با اولویت مستقر خواهند شد البته روند استقرار رایزنان بازرگانی کند است، اما برای جبران کسری رایزنان بازرگانی که تبعاتی برای صادرات کشور دارد مقرر شد نمایندگان تام‌الاختیار تجاری در کشور‌های هدف صادراتی مستقر شوند.

در نشست کیفیت صادرات، نمایندگان تشکل‌ها و اتحادیه‌های صادراتی دغدغه‌ها و مشکلات خود در حوزه صادرات را بیان کردند و راهکار‌های حل آن را خواستار شدند.

کد خبر 32267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =