افزایش تعامل با صادرکنندگان، کلید توسعه صادرات کشور

در آستانه آغاز هفته دولت ، مديريت امور شعب و بازاريابي بانك توسعه صادرات ايران همايش تخصصي يكروزه اي در استان همدان با حضور مقامات استاني، رئيس اتاق بازرگاني ،‌ رئيس سازمان بازرگاني و جمعي از توليد كنندگان ، صادركنندگان، كارآفرينان و تجار استان برگزار نمود

در آستانه آغاز هفته دولت ، مديريت امور شعب و بازاريابي بانك توسعه صادرات ايران در همايش تخصصي  يكروزه اي در استان همدان با حضور مقامات استاني، رئيس اتاق بازرگاني ،‌ رئيس سازمان بازرگاني  و جمعي از توليد كنندگان ، صادركنندگان، كارآفرينان و تجار استان حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، حبيب احمدي مدير امور شعب و بازاريابي بانك توسعه صادرات ايران در آغاز اين نشست ضمن تبريك آغاز هفته دولت ، با برشمردن ظرفيتهاي بالقوه و بالفعل استان از جمله قرار داشتن به عنوان قطب گردشگري با بيش از 1700 اثر تاريخي، قرار داشتن در زمره 10 استان برتر كشور از نظر كشاورزي و همچنين در اختيار داشتن ظرفيت هاي توليدي در بخش صنايع دستي با قابليت صادرات ، تقارن اين نشست در پايتخت تاريخ و تمدن ايران ، با نكوداشت سالروز تولد حكيم ابوعلي سينا از مفاخر كشور و همچنين روز ملي همدان را به فال نيك گرفته و گرامي داشت.

در ادامه مدير امور شعب و بازاريابي بانك توسعه صادرات ايران با اشاره به قرار داشتن كشور در مقطع خاص كنوني؛ كاهش اتكاي بودجه به درآمدهاي نفتي ، كاهش تورم، ‌ايجاد ثبات اقتصادي و افزايش صادرات غير نفتي را به عنوان هدفهاي بسيار مهم دولت در راستاي مهار بيكاري و ركود و حمايت از دستيابي به رشد اقتصادي مطلوب برشمرد و تحقق اين اهداف را در چارچوب اتخاذ راهبردهاي مناسب درحوزه هاي اقتصاد مقاومتي ، حمايت از بنگاه هاي كوچك و متوسط ، تسهيل مقررات  رفع موانع توليد و صادرات و كاهش نرخ سود تسهيلات امكان پذير دانست، راهبردهايي كه دولت در برنامه ريزي آن گامهاي مؤثري برداشته است. در بخش تبادلات مالي خارجي نيز با فضاي ايجاد شده در دوران پسابرجام كه باعث شده تا نقل و انتقالات مالي در سطح بين المللي كم هزينه تر ، ايمن تر و استاندارد تر از گذشته انجام شود، زمينه مناسبي براي افزايش صادرات غيرنفتي فراهم شده است.

احمدي همچنین بيان كرد: بانك توسعه صادرات ايران به عنوان يك بانك تخصصي توسعه اي و به عنوان اگزيم بانك كشور و در چارچوب سياستهاي كلان دولت، وظيفه خطير حمايت از صادرات غير نفتي را بر عهده دارد و تمامي مساعي خود را بكار بسته تا اين مهم را با حمايت دولت و مجلس و با استفاده از توان و دانش تخصصي نيروي كارآمد خود از طريق ارائه خدمت به توليد كنندگان و صادركنندگان محقق سازد و افتخار دارد كه 96% صادركنندگان كشور مشتري بانك توسعه صادرات هستند.

به گفته مدير امور شعب و بازاريابي بانك توسعه صادرات ايران بررسي عملكرد 4 ماهه نخست سال جاري بانك نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاكي از عملكرد مناسب در بخشهاي مختلف است:  رشد 22 برابري گشايش اعتبارات و بروات اسنادي ، رشد 64 درصدي پرداخت تسهيلات ، رشد 50 و 150 درصدي در بخش هاي اعتبارات اسنادي داخلي و ضمانت نامه و بالاخره رشد 5 برابري حوالجات ارزي تا پايان مردادماه امسال . شعبه همدان نيز عملكرد مطلوبي در بخشهاي مختلف ارزي و ريالي از جمله رشد بالغ بر30 درصد در بخش تسهيلات اعطايي و صدور ضمانت نامه ها داشته است.

احمدي با اشاره به رويكرد بانك توسعه صادرات ايران در افزايش سقف اختيارات شعب اعلام كرد هرچند در نظر گرفتن سقف محدوديتي براي ارائه خدمات به مشتريان نبوده و امكان بررسي درخواست هاي بالاتر از سقف در اركان بالاتر وجود دارد ، ليكن در راستاي افزايش سرعت و سهولت ارائه خدمات به مشتريان ، موضوع افزايش سقف اختيارات شعب در دستوركار قرار گرفته و در سال جاري نيز مورد بازنگري قرار گرفته و افزايش يافته است. در همين راستا سطح اختيارات بانك در استان همدان نيز در بخشهاي مختلف تسهيلاتي ،‌اعتبارات اسنادي و ... از 30 تا 150 درصد رشد داشته است.

وی در خاتمه هدف از برگزاري اين نشستهاي تخصصي در استانها را تعامل دوسويه و بيشتر با صادركنندگان محترم برشمرد و آمادگي بانك توسعه صادرات ايران را براي ارائه خدمات مورد نياز به صادركنندگان و فعالان اقتصادي اعلام كرد.

 

کد خبر 12834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =