مواد غذایی مهم‌ترین نیاز کشور قطر است

فرزاد پيلتن گفت: مواد غذایی مهمترین نیاز کشور قطر است و ایران نیز ظرفیت های خوبی در این عرصه دارد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت، مدیرکل دفتر کشورهای عربی وآفریقایی سازمان توسعه تجارت گفت: مواد غذایی مهمترین نیاز کشور قطر است و ایران نیز ظرفیت های خوبی در این عرصه دارد. فرزاد پیلتن در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه تحریم قطر از سوی کشورهای عربی فرصتی بی نظیر برای اقتصاد ایران است، افزود : جمهوری اسلامی به دلیل نزدیکی و آشنایی با فرهنگ و بازار این کشور عربی می‌تواند بهترین وضع صادراتی را داشته باشد.
وی با بیان اینکه ایران کشوری چهار فصل بوده و از ظرفیت کشاورزی خوبی برخوردار است ، اظهار داشت : قطر فرصت خوبی برای صادرات محصولات ایرانی است و باید نهایت استفاده را از شرایط موجود برد.
مدیر کل دفتر کشورهای عربی وآفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مصالح ساختمانی اعم از سنگ، سیمان، گچ، آهک، شیرآلات و غیره از اولویت های دیگر کشور قطر بوده که ایران دارای ظرفیت صادراتی بالایی در این حوزه است.
وی در ادامه به برخی از موارد و مسائل مدنظر تجار و بازرگانان کشور در ارتباط با تبادلات تجاری و اقتصادی با قطر همچون توجه به بحث حمل و نقل، روابط بانکی، صدورویزا و سایر موارد اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مشکل بحث ویزا رفع شده و از حیث برقراری ارتباط بین تجار دو کشور هم اکنون یک هیئت تجاری در زمینه مواد غذایی به قطر اعزام و طی ماه آینده هیئت دیگری از ایران در خصوص مواد معدنی و مصالح ساختمانی به این کشور عزیمت خواهد کرد.
پیلتن تصریح کرد: در حال حاضر مشکل چندانی در بحث حمل و نقل صادرات کالا به ویژه دریایی و هوایی از ایران به قطر وجود ندارد و از طرفی برای رفع موانع روابط بانکی بین دو کشور رایزنی و مذاکرات متعددی در حال انجام است.
وی یادآورشد: البته ناگفته نماند راهکارهایی برای اینکه طرف های ایرانی بتوانند کالاهای خود را به قطر صادر و به تبع وجوه خود را دریافت کنند هم اکنون وجود دارد.

کد خبر 21522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =