كار را به كاردان و اهل فن بسپاريد

دومين دوره از مراسم اعطاي نشان و تنديس امين الضرب در ۱۳۴ سالروز تاسيس اتاق بازرگاني صبح امروز دوشنبه ۱۸ دي ماه با حضور مقامات بخش خصوصي و دولتي آغاز به كار كرد

به گزارش اگزيم نيوز، دومين دوره از مراسم اعطاي نشان و تنديس امين الضرب در ۱۳۴ سالروز تاسيس اتاق بازرگاني صبح امروز دوشنبه ۱۸ دي ماه با حضور مقامات بخش خصوصي و دولتي آغاز به كار كرد.

 محمدجواد ظريف و محمود حجتي، وزراي امور خارجه و كشاورزي همچنين محمد شريعتمداري و مسعود كرباسيان وزراي صمت و اقتصاد از مهمانان وي‍ژه اين مراسم هستند. روساي دو اتاق بازرگاني تهران و ايران و جمعي از فعالان اقتصادي و اعضاي اتاق بازرگاني نيز در اين مراسم حضور دارند. بناست در اين مراسم به ده كارآفرين برتر حوزه هاي تجاري و اقتصادي نشان و تنديس امين الضرب اهدا شود.

مسعود خوانساری در ابتداي مراسم دومین دوره اعطای نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر و تجلیل از پیش کسوتان عرصه اقتصادی در تالار وحدت تهران ضمن عرض خيرمقدم و خوش آمدگويي به حضار گفت: بخش خصوصی بیش از یک قرن پیش با نگاه و اندیشه ای مترقی در شکل گیری مجلس مشروطه نقش مهمی را ایفا کرد.خروجی این تلاش پیگیر تشکیل پارلمان بخش خصوصی توسط محمدحسن امین الضرب و اشتغال به کار هزاران جوان ایرانی شد.

وي ادامه داد: امروز کارآفرینان ایرانی نه با تکیه بر منابع دولت و نفت بلکه با دسترنج و تلاش مستمر خود و اتکا به لطف خداوند پایه های صنعت ایران را بنا گذاشتند و افتخار ملت ایران هستند و شایسته است نام آنها را در هر محفلی تکرار کنیم.
رييس اتاق بازرگاني تهران افزود: حرف ما همان حرف کارآفرینان یک قرن پیش است که معتقد بودند کار را باید به کاردان و اهل فن سپرد و از آنها بخواهید در فضایی بدون رانت و بروکراسی برای اقتصاد ایران تلاش کنند و اشتغال بیافرینند. اگر تلاشگران بخش خصوصی 134 سال قبل توانستند این کار را بکنند حالا هم می توانند.
خوانساري اضافه كرد: امروز چشم ما نظاره گر دولت منتخب مردم است که با شعار تدبیر و امید وارد عرصه خدمت به کشور شده است. کارآفرینان در قبال اعتماد به شما خواستار برداشتن گام های موثر برای ایجاد فضایی مستعد برای حضور بخش خصوصی در عرصه بازرگانی و تجارت و کارآفرینی کشور هستند. گام اول را بخش خصوصی برداشته و در حال حاضر انتظار داریم دولت نیز گام بعدی را بردارد. 
وي ادامه داد: بخش خصوصی از هیچ به این نقطه رسیده است و می تواند در اینباره موثر واقع شود. تمنای ما این است که صدای کارآفرینان بخش خصوصی باشید. به امید روزی که این سرزمین در غم بیکاری جوانان نباشد و کارآفرینان به اندازه زحمت و رنجی که در مسیر تعالی اقتصاد این کشور کشیده اند، مورد ارج قرار بگیرند. 

در ادامه اين مراسم غلامحسين شافعي، رييس اتاق ايران اظهار داشت: امین الضرب از شاخص ترین کارآفرینان قرن نوزدهم و نخستین سرمایه گذار خصوصی در بخش خصوصی ایران بود که اولین کارخانه برق، بلورسازی و چینی را پایه نهاد.این اقدامات امین الضرب اولین حرکت برای ورود ایران به صنعت بوده است.

وي ادامه داد: بر این باورم که کسی منحصرا از داشتن مکنت و قدرت در اذهان ماندگار نشده است و در همین راستا امین الضرب کارآفرینی بود با مسوولیت اجتماعی به معنای عام و فراگیر که در عین حال از آزاداندیشان زمان خود به شمار می رفت و حتی از سوی حکومت وقت در اینباره آزارهایی به او بابت نشست و برخواست با سید جمال الدین اسدآبادی به او رسید.
به گفته رييس اتاق ايران امین الضرب در وصیت نامه خود فرزندش را به امور خیریه، مردم داری، تکریم اهل بیت و تواضع دعوت کرده و همواره مردم و حال آنها را در اولویت دانسته است.
شافعی در ادامه از بزرگان پیشگامی چون امیرکبیر، نیازمندی، خیامی، ابتهاج،عالی خانی و عظیمی نام برد که امروز برنامه ریزی اقتصادی،  رشدصنایع مختلف و تعالی حوزه های مختلف اقتصاد مدیون آنهاست. 
رییس اتاق بازرگانی ایران با ذکر یاد جهان پهلوان تختی گفت: جاودانی بزرگ مردانی چون تختی نه بخاطر مدال ها و دستاوردهای مالی آنها بلکه مردم داری، آینده نگری و امیدشان به آینده است.

کد خبر 23144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =