آمادگی برای رفع موانع و مشکلات صادرات استان زنجان

فرید کامیابی بانک توسعه صادرات ایران در حوزه های مختلف اعم از ارایه تسهیلات ارزی و ریالی، ضمانت نامه های ارزی، تامین مالی صادرات و طرح ها آماده خدمت رسانی به فعالان اقتصادی کشور است

فرید کامیابی در جمع فعالان اقتصادی استان زنجان گفت: بانک توسعه صادرات ایران در حوزه های مختلف اعم از ارایه تسهیلات ارزی و ریالی، ضمانت نامه های ارزی، تامین مالی صادرات و طرح ها آماده خدمت رسانی به فعالان اقتصادی کشور است و در شرایط فعلی توان خود را بر تامین منابع مورد نیاز بخش تولید در قالب اعطای سرمایه در گردش، متمرکز کرده است. 

 وی در ادامه به عملکرد شعبه اگزیم بانک ایران در زنجان اشاره کرد و گفت: این شعبه تا پایان آذرماه سال جاری بالغ بر 18 میلیون دلار حواله جات ارزی صادره و 2 میلیون دلار حوالجات ارزی وارده انجام داده و در همین محدوده زمانی موفق به گشایش 75 میلیارد ریال اعتبار اسنادي داخلي و پرداخت 1013میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان صادراتی خود، شده است.

 به گفته کامیابی مهمترین کالاهای صادراتی استان زنجان  شمش روي، شمش مس، ترانسفورماتور، شمش سرب ، مويز و  محصولات لبنی است که عمده مقاصد صادراتی محصولات فوق، کشورهای تركيه، عراق، افغانستان، آذربايجان، تركمنستان، ايتاليا، روسيه وآلمان است.

 رئیس شعبه زنجان بانک توسعه صادرات ایران در ادامه به مقايسه آماری  صادرات استان زنجان طي سالهاي 97-1395 و 8 ماهه 98 پرداخت و گفت: در سال 1395، استان زنجان 185 میلیون دلار صادرات داشته که در سال بعد این رقم به 329 میلیون دلار رسیده است و در سال 97 به دلیل آغاز تحریم های آمریکا، صادرات استان به 271 میلیون دلار رسید. 

 کامیابی گفت: بر اساس آمار منتشر شده از گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات استان در هفت ماهه اول سال جاری 143 میلیون دلار بوده است.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز مهمترین کالای وارداتی استان زنجان، خاك روي، ماشين آلات و قطعات،  مصنوعات پلاستيكي،  فيلم پلي اتيلن،  ورق هسته، روغن ترانسفورماتور،  كاغذ كرافت،  كاغذ سيگار ، آخال و خرده ريز بازيافتي از مقوا و كاغذ،  تنظيم كننده ولتاژ  و اجزاء و قطعات واگن بوده که از مبادی صادراتی چون ترکیه، هند، آلمان، چین، ایتالیا، سوئد، فرانسه، بلژیک، سوئیس، امارات متحده عربی و کره جنوبی وارد می شود؛ لازم به ذکر است واردات استان زنجان در هشت ماهه اول سال جاری 201 میلیون دلار بوده است.

رییس شعبه بانک توسعه صادرات استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از نشست‌های تخصصی معرفی خدمات این بانک، برداشتن موانع از مسیر حرکت صادرکنندگان و بهبود روند صادرات کشور است، گفت: بانک توسعه صادرات از سال ۷۲ تاسیس  و شعبه استان زنجان از سال ۷۵ شروع به فعالیت کرده است و در این مدت تلاش خود را برای ارائه تسهیلات و خدمات مورد نیاز صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور استان به کار بسته است.

 

کد خبر 32152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =