۴۹ درصد از صادرات به اوراسیا مشمول تخفیف تعرفه‌ای

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ۴۹ درصد از کل صادرات ایران به اوراسیا مشمول تخفیف تعرفه‌ای بر اساس فهرست اعطایی اوراسیا شده و در مقابل در این مدت ۱۳ درصد از کل واردات ایران از اوراسیا مشمول اعطای تخفیف تعرفه به آن اتحادیه در چارچوب موافقتنامه بوده است.

به گزارش اگزیم نیوز ر اساس گزارش دبیرخانه دفتر همکاری ایران و اوراسیا، صادرات ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مدت اجرای موافقتنامه از آبان‌ماه تا انتهای اسفند ۹۸ معادل ۶۹.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است؛ ضمن اینکه صادرات در خصوص اقلام مشمول تخفیف تعرفه، ۸۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش ۴۹ درصد از کل صادرات ایران به اوراسیا مشمول تخفیف تعرفه‌ای بر اساس فهرست اعطایی اوراسیا شده است. در مقابل در این مدت ۱۳ درصد از کل واردات ایران از اوراسیا مشمول اعطای تخفیف تعرفه به آن اتحادیه در چارچوب موافقتنامه بوده است.

گفتنی است، اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان ، قزاقستان و قرقیزستان از سال ۲۰۱۵ تشکیل شده است. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل این اتحادیه مذاکرات با آن اتحادیه را جهت انعقاد موافقتنامه تجاری آغاز کرد که نهایتا موافقتنامه موقت تشکیل منطقه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اردیبهشت ۱۳۹۷ به امضای طرفین رسید و از پنجم آبان ۱۳۹۸ اجرایی شده است.

کد خبر 33271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =