افزایش ۳۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در ۲ ماه نخست امسال از لحاظ ارزش ۱۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۳۲۲ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اگزیم نیوز، حسن رحیمی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: همچنین مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در این مدت از نظر وزنی ۳۷۱ هزار و ۹۴۳ تن بوده که از نظر وزن ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: از این میزان در حوزه صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود هزار و ۳۹ فقره اظهارنامه صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: این اظهارنامه‌ها به ارزش ۲۸ میلیون و هشت هزار و ۴۵۶ دلار و وزن ۱۴۹ هزار و ۶۶۷ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۶۵ درصد و به لحاظ ارزش ۳۷ درصد افزایش دارد و از نظر وزن ۳۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: صیفی‌جات، روغن سوخت تقطیری، سیمان، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدروکربن سبک، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ‌بر، میلگرد، قیر و خرما عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان خراسان جنوبی به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان و پاکستان بوده است.

رحیمی‌زاده با اشاره به صادرات ماده ۱۱۶ (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان) افزود: در ۲ ماه نخست امسال بیش از ۲ هزار فقره پروانه به ارزش ۸۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۸۶۶ دلار و وزن بیش از ۲۲۲ هزار و ۲۷۶ تن صادر شده است.

وی گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۳۰ درصد و از نظر ارزش ۲۸ افزایش یافته و از نظر وزن هفت درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل سیمان، شیشه، میلگرد، گاز مایع، هیدروکربن و از این قبیل بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به واردات قطعی استان گفت: از ابتدای امسال پنج فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یک میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۱۹ دلار و وزن ۲۷۴ تن تشکیل شده است.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۱۷ درصد، از نظر ارزش هزار و ۱۴۹ درصد و از نظر وزن ۲۷۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رحیمی‌زاده بیان کرد: عمده اقلام وارداتی به استان را کائوچو، ترنجبین و شاهدانه بو داده تشکیل می‌دهد که این اقلام از کشور امارات متحده عربی و افغانستان وارد شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تعداد ۲۷ فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی به ارزش هزار و ۱۶۴ دلار و وزن ۱۹۰ کیلوگرم نیز تشکیل شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۲۳۸، از نظر ارزش ۹ درصد و از نظر وزن ۱۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد و خشکبار، زعفران، البسه و شیرینی از عمده کالاهای صادر شده هستند.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال سه فقره اظهارنامه وارداتی امانات پستی به ارزش هزار و ۱۵۰ دلار و وزن ۱۱ کیلوگرم تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۴۰ درصد، ارزش ۴۵ درصد و از نظر وزن ۷۳ کاهش نشان می‌دهد.

رحیمی‌زاده گفت: کالای وارد شده دوربین دوچشمی است که کشور مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی آلمان، روسیه، آمریکا، کانادا و دانمارک بوده‌اند.

وی درباره خدمات مسافری در مرزهای خراسان جنوبی گفت: در ۲ ماه نخست سال جاری به هزار و ۲۸۱ نفر مسافر ورودی و هزار و ۴۶۱ نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش مسافران ورودی ۲ هزار و ۱۴۷ درصد و مسافران خروجی ۸۰۷ درصد افزایش داشته است همچنین فرودگاه بیرجند پرواز خارجی نداشته است.

وی عنوان کرد: در ۲ ماه گذشته ۴۷۶ دستگاه کامیون به وزن ۱۳ هزار و ۴۸۲ تن شامل روغن صنعتی، شکر، فوفل، مرغ منجمد، آرد و سایر از کشور عراق، هند، اندونزی، ترکیه، فدراسیون روسیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۶ درصد کاهش و از نظر وزن یک درصد افزایش داشته است. 

کد خبر 43656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =