آخرین وضعیت صادرات و واردات از گمرکات ایران و افغانستان

سخنگوی گمرک با تشریح آخرین وضعیت صادرات، واردات و تجارت بین ایران و افغانستان، اعلام کرد که صادرات و تردد کالاها از مرزهای ماهیرود و میلک به طور کامل و عادی در جریان است.

سیدروح‌الله لطیفی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز گفت: تردد کالاها از مرز ماهیرود تنها برای یک روز متوقف بود و پس از آن چند روزی به صورت محدود فعالیت خود را از سر گرفت و از روز گذشته روند ورود و خروج کالاها به طور کامل به حالت عادی بازگشت.

وی با بیان اینکه ایران واردات چندانی از افغانستان نداریم، تصریح کرد: صادرات از مرز ماهیرود به طور کامل به حالت قبل از تحولات اخیر در افغانستان بازگشته و مشکلی در این زمینه نیست.

سخنگوی گمرک توضیح داد: صادرات و واردات با افغانستان به صورت ترانشیپمنت انجام می‌شود و کامیون‌های بار خود را در مرز تخلیه و کامیون‌های افغان آن را برای رسیدن به مقصد حمل می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، گمرک ایران تنها در صورتی بسته خواهد شد که ناامنی و تهدید به سمت مرزهای ایران باشد و در غیر این صورت، تحولات اخیر در افغانستان موضوعی داخلی بوده و ارتباطی با ایران ندارد.

لطیفی با بیان اینکه مرز دوغارون همچنان بسته است، توضیح داد: برای بازگشایی این مرز، در انتظار بررسی بیشتر تحولات در افغانستان هستیم.

سخنگوی گمرک ادامه داد: مرز میلک در استان سیستان و بلوچستان ایران با افغانستان از قبل نیز باز بود و تحولات اخیر در افغانستان باعث ایجاد تغییری در فعالیت این مرز نشده است.

ارزش صادرات کالایی ایران به افغانستان در سه ماهه نخست ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۵ درصد رشد به ۵۷۰ میلیون دلار رسید.

کد خبر 44656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =