افزایش ۲۶ برابری طول خطوط انتقال گاز پس از پیروزی انقلاب

ایران اسلامی امروز صاحب یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های گاز رسانی در سطح جهان است و این مهم در حالی به دست آمده که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۵۷ هزار خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند بودند.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، در چهار دهه تلاش در صنعت گاز، طول خطوط انتقال گاز در سراسر کشور نسبت به ابتدای انقلاب، ۲۶ برابر افزایش یافته و اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت ایران، در هزاران شهر و روستا به گاز طبیعی دسترسی دارند که دستیابی به این مهم، افتخاری برای صنعت گاز کشور است.

اکنون ۱۵ میلیون خانوار در سراسر کشور به شبکه گاز کشور متصل هستند و ۱۰ خط لوله گاز سراسری نقش شاهرگ‌های انتقال انرژی را در گستره کشور ایفا می‌کنند که این دستاورد عظیم، از ثمرات انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران است.

اقدام‌های تاثیرگذار شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در تکمیل زیرساخت‌های عمده گاز کشور و گازرسانی به صنایع پتروشیمی و دیگر صنایع بزرگ، امکان اشتغال برای هزاران تن از جوانان مستعد کشور را فراهم کرده و رساندن گاز به خانوارها، سبب گسترش رفاه عمومی، محرومیت‌زدایی و امیدبخشی بین مردم شده است که این دستاوردها گامی مهم برای عینیت بخشیدن به سیاست‌های کلان دولت در برقراری عدالت و توسعه متوازن در اقصی نقاط کشور است.

افزایش ۲۶ برابری طول خطوط انتقال گاز پس از پیروزی انقلاب اسلامی

کد خبر 50205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =