ایجاد و ساماندهی بازار خرید و فروش آنلاین فلزات گرانبها

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) گفت: حمایت از حقوق مصرف‌کننده اصلی‌ترین هدفی است که نماد اعتماد الکترونیکی آن را دنبال می‌کند. سال آینده بازار برخط خرید و فروش فلزات گرانبها را ایجاد و ساماندهی خواهیم کرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «امین کلاهدوزان» روز دوشنبه در نشست خبری همکاری مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا در زمینه ساماندهی و نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی افزود: این جلسه برای اعلام و گزارش دهی به مردم درباره دستاوردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و پلیس نظارت بر اماکن است. رویکرد اصلی مرکز توسعه تجارت حمایت از حقوق مصرف کننده به عنوان اصلی‌ترین هدف اینماد است.

این مقام مسوول افزود: کاهش چشمگیر شکایت از کسب وکارهای دارای اینماد، از مهم ترین تاثیرات اینماد است.

وی گفت: هدف ما این است که اینماد در کل کسب وکارهای فضای مجازی گسترده شود و از این مکانیزم در همه کسب و کارها استفاده کنیم.

سرپرست تتا خاطرنشان‌کرد: تسهیل فرایندها از دیدگاه کسب و کارها نیز از دیگر فعالیت‌های مرکز تتا است، کاهش زمان استعلام از ۴۵ روز به یک هفته از این دست تسهیلگری‌ها است و هر قدمی برای تسهیل کار مردم برداریم ارزشمند است.

کلاهدوزان گفت: تسهیل در تعامل کسب وکارها با نهادهای نظارتی باعث شده یک کسب و کار با ۲۰ مجرای نظارتی در تعامل نباشد و دچار سردرگمی نشود. این کار با پنجره نظارتی تسهیل شده و ۳۰ نهاد در آن فعالیت می‌کنند.

وی افزود: موضوع دیگری که در دستور کار مشترک تتا و نیروی انتظامی است، به فرهنگ‌سازی برمی‌گردد. هدف ما این است که مردم زماان خرید از سایت‌ها به اینماد مراجعه کرده و با سنجش وضعیت آن کسب و کار نسبت به خرید اقدام کنند.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تاکید کرد: در سال‌های گذشته بیشتر بر خرده فروشی تمرکز داشتیم. اکنون در برنامه پنج ساله خود در نظر داریم تا بازارهای دیگر مانند خرید و فروش فلزات گرانبها را نیز ساماندهی کنیم. سال آینده به‌طور قطع در زمینه خرید و فروش برخط فلزات گرانبها فعالیت خواهیم کرد.

خرید از سایت‌های دارای نماد الکترونیکی برای جلوگیری از کلاهبرداری

سردار «علی نوروزی» رییس پلیس نظارت بر اماکن فراجا گفت: مردم خرید و فروش خود را از بستر سایت‌های دارای اینماد انجام دهند و پلیس اماکن این آمادگی را دارد که هر گامی برای اعتمادآفرینی در این فضا بردارد.

این مقام انتظامی افزود: در زمان شیوع کرونا بیشترین فعالیت مردم در زمینه فضای مجازی شکل گرفت و به این ترتیب پلیس اماکن و نهادهای دیگر همکاری با مرکز تتا را آغاز کردند. پلیس اماکن در خصوص حمایت از طرح نظام توزیع و تحول اقتصادی دولت کار خود را آغاز کرده است.

وی گفت: پلیس اماکن حدود ۶ سال است که همه استعلام‌ها و درخواست‌ها را به صورت برخط دریافت می‌کند و پاسخ می‌دهد.

رییس پلیس نظارت بر اماکن فراجا، ادامه‌داد: حدود ۳سه ماه است که استعلام‌های خود را در کمتر از پنج روز به نهادهای مختلف می‌دهیم و این کار در جهت حمایت از کسب وکارها و خریداران است. در این مدت نیم درصد رد استعلام داشتیم که شامل افراد دارای پرونده تخلف است که می‌تواند در کسب و کار ایجاد مشکل کند و سعی ما این است که در کسی را از فعالیت در بسترهای کسب‌وکار منع نکنیم.

سردار نوروزی گفت: فعالیت ما فقط در جهت مقابله و پیشگیری از کلاهبرداری در فضای مجازی نیست، بلکه در حوزه کالای قاچاق، ارائه کالای بی‌کیفیت و غیره که در بستر فضای مجازی انجام می‌شود نیز فعال هستیم. در ۲ سال فعالیتی که در این زمینه داشتیم کمتر از ۱۰ مورد پرونده تشکیل و به مراجع ارجاع دادیم.

در ادامه سرهنگ «رامین پاشایی» معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا، افزود: در حوزه استعلام‌های برخط اماکن که از سال ۹۶ آغاز شد و پیش از آن به صورت سنتی انجام می‌شد، پاسخ متقاضیان دریافت اینماد را به صورت برخط ارائه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: امروز اینماد باید به مردم معرفی شود. بخشی از مردم ماهیت اینماد را نمی‌شناسند و برای پیشگیری از برخی تخلفات این حوزه باید آگاهی مردم نسبت به اینماد را افزایش داد.

پاشایی گفت: نهایت تلاش ما ایجاد امنیت و آرامش برای مردم است و اگر در این مسیر افرادی سعی در ایجاد اختلال داشته باشند از آن پیشگیری کنیم.

محورهای کلی این نشست که با حضور سردار «علی نوروزی» رییس پلیس اماکن فراجا و «امین کلاهدوزان» سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) برگزار شد، شامل همکاری مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و پلیس اماکن فراجا در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی، سازوکار استعلام سیستمی صلاحیت فردی در فرایند اعطای اینماد و مزایای آن و تغییرات صورت گرفته در سیستمی‌سازی فرایند استعلام صلاحیت فردی بود.

کد خبر 61265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =