امسال حدود ۱۲ میلیون تُن گندم در کشور تولید می‌شود

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: باتوجه به شرایط مطلوب بارندگی در اوایل بهار، پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۲ میلیون تُن گندم در کشور تولید شود که با این رقم از واردات این محصول استراتژیک بی نیاز خواهیم بود.

به گزارش اگزیم نیوز، عطاءالله هاشمی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مزارع گندم آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: حدود ۶ میلیون هکتار از اراضی زراعی کشور زیر کشت گندم آبی و دیم رفته که ۲ میلیون هکتار آن مربوط به کشت آبی و چهار میلیون هکتار مربوط به کشت دیم است.

وی با ابراز رضایت از وضعیت سبز مزارع گندم کشور اضافه کرد: نیاز خبازی کشور حداکثر ۹ میلیون تُن، نیاز صنف و صنعت حداکثر ۱.۵ میلیون تُن و نیاز بذری هم ۱.۲ میلیون تُن در سال است که با توجه به پیش بینی تولید، در این زمینه خودکفا و بی نیاز از واردات گندم خواهیم بود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران کشور ادامه داد: هفته آینده قیمت جدید خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سطح کشور اعلام خواهد شد.

به گفته هاشمی، احتمال دارد این نرخ به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یابد تا میزان تولید گندم در سال زراعی جاری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه طرح ملی پایداری تولید گندم در کشور در حال اجراست، گفت: در سال زراعی گذشته افزایش خرید تضمینی ۵۴ درصدی گندم نسبت به سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ داشتیم که امیدواریم در سال زراعی پیش رو نیز میزان خرید این محصول رشد افزایشی داشته باشد.

کد خبر 62298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =