ایجاد صنایع تبدیلی و گلخانه در ملکان از برنامه های دولت است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با تشریح برنامه های دولت برای توسعه شهرستان ملکان گفت: ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی، تکمیل ایستگاه راه آهن، آبرسانی به روستاها و ایجاد گلخانه از جمله این برنامه هاست.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد آقامیری روز جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان ملکان با بیان اینکه صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیت های آن نیست، افزود: دولت برای ایجاد صنایع تبدیلی در ملکان که قطب تولید انگور به شمار می رود برنامه هایی دارد و در این راستا تلاش می کند.

وی اظهار داشت: ملکان یکی از قطب‌های تولید محصولات باغی و زراعی در کشور است اما صنایع تبدیلی در این شهرستان توسعه نیافته و این وزارت خانه در صدد آن است تا با جذب سرمایه گذاران، زمینه را برای ایجاد صنایع تبدیلی فراهم کند.

وی همچنین از تکمیل ایستگاه راه آهن که مدت زیادی است راکد مانده خبر داد و گفت: تکمیل و توسعه این ایستگاه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خواهد بود.

آقامیری آبرسانی به سه روستا و ایجاد شهرک گلخانه‌ای را از دیگر مصوبات این سفر در شهرستان ملکان برشمرد و ادامه داد: دستور اجرای این طرح‌ها صادر شده و با راه اندازی آن بخش تولید و صادرات در این منطقه گسترش خواهد یافت.

دستور آغاز تأسیس شهرک گلخانه‌ای در صورت مهیا بودن اراضی مورد نیاز و مناسب، تخصیص آرد بیشتر بعد از بررسی میزان سهمیه شهرستان و تخصیص تسهیلات برای بهبود و توسعه کانال‌های آبیاری روستاهای مجیدآباد، احمد آباد و سالار آباد و ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاران در ایجاد و توسعه شهرک صنایع تبدیلی در شهرستان ملکان از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

دولت نه در شعار بلکه در عمل ثابت کرد که در کنار مردم است

فرماندار شهرستان ملکان نیز با قدردانی از سفر رئیس جمهور به استان گفت: دولت نه در شعار بلکه در عمل ثابت کرد که در کنار مردم و پیگیر رفع مشکلات آن‌هاست.

بهمن قائلی، سفر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به شهرستان ملکان را باتوجه به اینکه کسب و کار بخش عمده ای از مردم شهرستان از حوزه کشاورزی است بسیار مثبت قلمداد کرد.

وی، رفع تداخل همه اراضی شهرستان ملکان را گام بلند دولت در این شهرستان برشمرد و گفت:با همکاری اداره جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک تمامی زمین های کشاورزی شهرستان شناسایی شده و آماده صدور اسناد کشاورزی است.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی توسط بانک ها، تکمیل سد لیلان چای، تخصیص اعتبار لازم به منظور تکمیل ساختمان ایستگاه راه آهن ملکان و تکمیل جاده ملکان - مراغه از مواردی است که انتظار داریم دولت توجه بیشتر به آنها بکند.

نماینده مردم ملکان، لیلان و مبارک شهر در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت مردمی و جهادی سیزدهم در عرصه های مختلف افتخار آفریده است، گفت: از جمله این موارد می توان به کنترل بیماری کرونا و دیپلماسی موفق و عزتمندانه ای که منجر به گشایش های اقتصادی و آزادی اموال بلوکه شده اشاره کرد.

سیدعلی موسوی با تاکید بر ضرورت توسعه متوازن و توجه به مناطق کم برخوردار در بحث توسعه، گفت: احداث واحدهای تولیدی و صنعتی در مناطق و شهرستان های کم برخوردار ضمن اینکه موجب توسعه این مناطق می شود مانع از تراکم جمعیت در مراکز استان خواهد شد.

وی همچنین شهرستان شدن لیلان را هدیه دولت به مردم منطقه عنوان کرد.

کد خبر 63992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =