ایران روشن ترین چشم انداز خاورمیانه است

معاون وزیر تجارت بین الملل ایتالیا گفت: هیات ایتالیایی به ریاست نخست وزیر اكنون در این جا است تا قراردادهای بسیار زیادی كه بین ایران و ایتالیا امضا شده است را عملیاتی و اجرا كند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، خانم «ليچا ماتيولي» معاون رئيس كميته بين‌المللي كنفدراسيون صاحبان صنايع ايتاليا(كنفيندوستريا) روز چهارشنبه در همايش ايران و ايتاليا در محل اتاق بازرگاني،صنايع و معادن ايرانبا بيان اينكه ايتاليا پيش از اين مهمترين شريك اروپايي ايران بوده، گفت: ايران اولويت نخست ما است.

ماتيولي افزود: حضور 700 بنگاه اقتصادي، 50 سازمان، 20 موسسه بانكي و 1200 نماينده تجاري در تهران نشانه تعامل عميقي است كه بين ايتاليا و ايران وجود دارد و ما خوشحاليم كه در ايران نيز اين علاقه به همكاري با ايتاليا وجود دارد.
وي ادامه داد: حجم تجاري ايران و ايتاليا قبل از تحريم هاي بين المللي 7.2 ميليارد يورو بود، پس از تحريم ها به 1.7 ميليارد يورو كاهش يافت و ما مي خواهيم اين حجم بار ديگر افزايش پيدا كند و حتي به بيش از مقدار قبلي برسد. 
وي به قراردادهاي مهمي كه روز گذشته در زمينه هاي مختلف نفت و گاز، خودرو، لوكوموتيو، برق، فولاد، فرودگاه امضا شد، اشاره كرد.
ماتيولي همچنين به عقد قراردادي در زمينه ارتقاي پالايشگاه هاي ايران با شركت ساپين اشاره كرد و گفت: ما پا در راهي گذاشته ايم كه بايد با سرسختي ادامه دهيم. 

همچنین در ادامه این نشست، معاون وزیر تجارت بین الملل ایتالیا گفت: هیات ایتالیایی به ریاست نخست وزیر اكنون در این جا است تا قراردادهای بسیار زیادی كه بین ایران و ایتالیا امضا شده است را عملیاتی و اجرا كند.

به گزارش اگزیم نیوز «ایوان اسكالفاروتو» (Ivan Scalfarotto) ضمن اشاره به تاریخ چند هزار ساله دو ملت ایران و ایتالیا افزود: ما می خواهیم مردم این ارتباط تاریخی چند هزار ساله را در زندگی روزمره خود احساس كنند.
این مقام مسئول ایتالیا افزود: دیروز قرارداد مهمی در حوزه راه آهن امضا شد كه تكمیل آن در زندگی روزمره مردم اثر می گذارد. تكمیل این قرارداد فاصله ها و زمان سفر را كاهش می دهد و برقراری روابط تسهیل می شود. ما می خواهیم همه قراردادها زندگی روزمره مردم را عوض كند و فكر می كنم ما موفق عمل می كنیم. 
اسكالفاروتو افزود: شركت بیمه ساچه چهار میلیارد یورو اعتبار برای تضمین صادرات اختصاص داده كه یك پوشش بیمه ای صد در صدی برای صادرات است. بسیاری از بانك های ایتالیا اكنون در تهران هستند و خدمات مالی كه ارائه خواهند داد این پیام را به جامعه جهانی می دهد كه ایران مكانی امن برای بازرگانی است.
وی افزود: ارائه خدمات مالی در راستای سخنان رنتزی نخست وزیر ایتالیا است كه می خواهد بانك های بین المللی از حالت احتیاطی كه نسبت به ایران دارند، خارج شوند.
معاون وزیر تجارت بین الملل ایتالیا گفت: همه برنامه های ما در ایران یك طرح سازمانی در راستای این است كه ایتالیا می خواهد روابط تجاری خود را با ایران به سطح پیش از تحریم برساند.
نشست تجاری ایران و ایتالیا صبح امروز با حضور نخست وزیر ایتالیا و وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در محل اتاق بازرگانی آغاز به كار كرد.
در این نشست 12 قرارداد و پیش قرارداد بین هیات های تجاری اقتصادی دو طرف امضا شد.
مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سفیر ایتالیا در تهران، مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، ولی الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت و محسن جلال پور رئیس اتاق ایران در این نشست حضور داشتند.
کد خبر 7228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =