نیروگاه‌های برق‌آبی برای تولید پایدار برق آماده شده‌اند

شرکت توسعه منابع آب و نیرو ایران اعلام‌کرد: نیروگاه‌های برق‌آبی این شرکت برای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر در پیک (زمان اوج)‌ مصرف تابستان آمادگی کامل دارند.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از وزارت نیرو، شرکت توسعه منابع آب و نیرو اعلام‌کرد: سدها و نیروگاه‌های شرکت آب و نیرو هم‌زمان با مهار سیلاب، کنترل آب‌های سطحی، جلوگیری از هدررفت آب و توسعه صنایع مختلف و کشاورزی مناطق مختلف کشور، با انجام بازرسی‌های فنی دوره‌ای و با آمادگی کامل به استقبال پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ و تولید برق پایدار می‌روند.

این شرکت با اشاره به وضعیت کنونی مخازن سدهای در حال بهره‌برداری، اعلام‌کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون افزون بر ۱۰ میلیارد متر مکعب آب وارد مخازن این سدها شده است و علاوه بر ذخیره مناسب آب، به‌منظور مدیریت بهینه مخازن سدها، نزدیک به سه‌هزار و ۱۰۰ گیگاوات ساعت انرژی تجدیدپذیر و پاک تولید کرده‌اند.

شرکت آب و نیرو نزدیک به ۸۰ درصد نیروگاه‌های برق‌آبی کشور را احداث کرده و هم اینک با ظرفیت آماده تولید حدود سه‌هزار مگاوات، با آمادگی کامل برای ادامه خدمت‌رسانی به مردم، همچون سال‌های گذشته نقش استراتژیک و حساس خود را در تأمین انرژی مطمئن در زمان پیک مصرف و پایداری شبکه برق کشور ایفا خواهد داد.

شرکت آب و نیرو به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت کارفرمایی در حوزه احداث سد و نیروگاه برق‌آبی، سهم ۷۵ درصدی در ایجاد ظرفیت برق‌آبی کشور را بر عهده داشته و نقش قابل‌توجهی در توسعه این نیروگاه‌ها دارد.

کد خبر 74041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =