شیوه مدیریت شاخص‌های اقتصادی کلان در دولت سیزدهم سرلوحه دولت چهاردهم

به گفته نماینده ادوار مجلس، باید رویکردهای دولت سیزدهم در مدیریت متغیرهای اقتصادی در دولت بعد هم دنبال شود.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، سیداحمد رسولی نژاد در خصوص عملکرد دولت سیزدهم و بانک مرکزی طی سال‌های گذشته با اشاره به روند مثبت و بهبود شاخص‌های اقتصادی گفت: زمانی می‌توان مسائل اقتصادی را به درستی مورد بررسی قرار داد که آمارمحور سخن بگوییم؛ بر این اساس با مراجعه به آمارهای مرتبط با کنترل و کاهش رشد نقدینگی که به تبع آن منجر به کنترل و جلوگیری از تکرار تورم‌هایی شده که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم می‌توان گفت دولت وبانک مرکزی در هماهنگی و همکاری که با هم داشتند دراین موضوع به درستی عمل کرده اند.

وی در این باره توضیح داد: در بخش اعطای تسهیلات به تولید حتی به مسکن نیز آمارها موید این است که نسبت به سال‌های گذشته فعالیت‌های درخوری صورت گرفته لذا امیدواریم در دولت بعدی نیز این رویکردها جدی گرفته شود چرا که زمینه ساز ثبات و آرامش در بازارهای مختلف و در کلان اقتصاد کشور است.

وی خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی که در دولت سیزدهم حاصل شده موضوع بسیار مهمی است. علی رغم اینکه عده‌ای با این عنوان که رشد اقتصادی ماحصل فروش نفت است خواهان زیر سوال بردن این دستاورد بزرگ هستند، اما باید گفت فروش نفت نیز در شرایط عادی صورت نگرفته، بلکه در حین سخت‌ترین تحریم‌ها بوده از این رو رشد اقتصادی حاصل تلاش‌های دولت است.

وی یادآور شد: متاسفانه عمر دولت سیزدهم با شهادت شهید رئیسی کوتاه بود در غیر این صورت شاهد تحقق وعده‌های داده شده از سوی رئیس دولت می‌بودیم، به هر حال امیدواریم دولت بعدی و بانک مرکزی در زمینه کنترل رشد نقدینگی و بهبود وضعیت معیشتی مردم آنگونه که این دولت و بانک مرکزی عمل کرد، سیاست گذاری و مدیریت کند.

رسولی نژاد افزود: این موضوع بدین جهت حائز اهمیت است که تداوم رشد اقتصادی، کنترل نقدینگی و بهبود وضعیت شاخص‌های کلان به تدریج آثار مطلوب خود را در سفره، معیشت و بهبود وضعیت اقتصادی مردم نشان می‌دهد.

کد خبر 74287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =